آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۶۳
ورزش
۱۸

ونگر: این بازی شاید از دشوارترین بازی های ما در هفته های اخیر است

منچسترسیتی آرسنال؛ شبه فینال لیگ جزیره

در فصلی که بازی های منچستریونایتد چنگی به دل نمی زند، منچسترسیتی و آرسنال برگزارکننده یکی از حساس ترین بازی های دور رفت لیگ جزیره هستند.

فقط چهار هفته به پایان نیم فصل اول لیگ برتر باقی مانده است و تیم آرسن ونگر باید یکی از دشوارترین بازی هایش را تجربه کند. آنها فعلابا 35 امتیاز، صدرنشین بلامنازع لیگ هستند، اما تداوم این برتری مشروط به نتیجه ای است که امروز در ورزشگاه الاتحاد و در حضور تماشاگر پرشور منچستری به دست می آورند. اگر آرسنال همچون چهارشنبه شب گذشته که در زمین ناپولی با 2 گل مغلوب شد، امروز هم بازنده از زمین خارج شود، سه تیم لیورپول، چلسی و منچسترسیتی را به صدرنشینی در ادامه رقابت های لیگ برتر امیدوار خواهد کرد، اما پیروزی آرسنال می تواند برای این تیم به منزله گامی بزرگ برای رسیدن به عنوان قهرمانی باشد.

آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی تیم آرسنال درباره تقابل تیمش با منچسترسیتی در هفته شانزدهم لیگ برتر گفت: این تیم سخت ترین حریف آرسنال است. ونگر افزود: منچسترسیتی و آرسنال در موقعیت متفاوتی نسبت به فصل گذشته با یکدیگر روبه رو می شوند. ما و منچستر سیتی سخت ترین حریف ممکن برای یکدیگر هستیم و فکر می کنم این دیدار یکی از دشوارترین بازی های ما در هفته های اخیر باشد. بی شک دیدار با منچسترسیتی برایمان بسیار سخت است، اما می خواهیم پیروز باشیم، چون هدفی به بزرگی قهرمانی لیگ برتر را برای خودمان ترسیم کرده ایم.

ونگر درحالی از انگیزه تیمش برای پیروزی بر سیتی حرف می زند که آرسنال طی شش بازی اخیر خود مقابل منچسترسیتی فقط یک بار پیروز شده و از آن بدتر این که، در 9 بازی قبلی این دو تیم، توپچی های لندنی در شش بازی حتی یک امتیاز هم به دست نیاوردند.

در حال حاضر منچسترسیتی با 29 امتیاز بعد از لیورپول و چلسی که هر دو 30 امتیازی هستند در رده چهارم جدول قرار دارد و اگر می خواهد فاصله شش امتیازی خود با صدرنشین را به سه امتیاز کاهش دهد، این بهترین فرصت خواهد بود.

جدال حساس دو تیم منچسترسیتی و آرسنال ساعت 16 و 15 دقیقه به وقت تهران آغاز و از طریق شبکه سوم سیما به صورت زنده برای دوستداران فوتبال پخش خواهد شد.