بررسی تاثیر ارتز دارای حمایت قوس طولی بر توزیع فشار کف پا در افراد مبتلا به صافی کف پای قابل انعطاف

پیام:
چکیده:
زمینه
عارضه صافی کف پا می تواند باعث عوارض و یا درد در مفاصل فوقانی تر و همچنین بر هم خوردن توزیع فشار کف پا در بیماران گردد. کفی دارای حمایت قوس طولی یکی از روش های درمانی رایج جهت کاهش عوارض ناشی از این ناهنجاری می باشد که ممکن است با بهبود قوس طولی کف پا به توزیع طبیعی تر فشارهای کف پا یی کمک نماید.
هدف
هدف از انجام این مطالعه بررسی توزیع فشارهای کف پایی در افراد مبتلا به صافی کف پای قابل انعطاف و تاثیر ارتزهای دارای حمایت قوس طولی بر توزیع فشار کف پایی بود.
مواد و روش ها
مطالعه از نوع شبه تجربی بوده و جامعه در دسترس شامل 12 پسر مبتلا به صافی قابل انعطاف کف پا دو طرفه با محدوده سنی بین 18 تا 28 سال بودند که برای اندازه گیری فشار کف پا ازکفی اندازه گیری فشار کف پا با نام تجاری پداراستفاده گردید، سخت افزار این سیستم شامل 5 سایز مختلف کفی متشکل از 99 سنسور می باشد. آزمون در هر مرحله با 3 دور پیمودن مسیر مستقیم 9 متری و با سرعت معمولی در فرکانس 50 هرتز در دو مرحله راه رفتن با کفش و راه رفتن با کفی پیش ساخته با قوس طولی داخلی انجام پذیرفت.
نتیجه
استفاده از کفی سبب کاهش معنادار فشار در ناحیه داخلی پاشنه و افزایش معنادار فشار در ناحیه میانی پا نسبت به کفش شد. حداکثر نیرو با استفاده از کفی در ناحیه پاشنه کاهش یافته و در ناحیه میانی داخلی پا افزایش یافت. همچنین سطح تماس در ناحیه میانی-داخلی پا با استفاده از کفی طبی در مقایسه با کفش به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.
بحث: نتایج این مطالعه نشان دهنده آن است که کفی سبب انتقال فشار از سایر نواحی مجاور شامل پاشنه و جلوی پا به ناحیه میانی پا می گردد که با نتایج سایر مطالعات سازگار است و کاهش فشار معنادار در ناحیه پاشنه با استفاده از ارتز آنرا تایید می نماید که ممکن است نشاندهنده عملکرد کفی در جبران عمل از دست رفته قوس طولی در این دفورمیتی باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p1043787 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!