کلون و بیان پروتئین نو ترکیب 28 کیلو دالتونی غشا خارجی بروسلا ملیتنسیس

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
بروسلوز یک بیماری زئونوز بوده و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران بعنوان بیماری بومی محسوب می شود. کنترل این بیماری وابسته به پیشگیری از موارد جدید بیماری و تشخیص بیماری می باشد. بررسی آنتی ژن های مختلف و فاکتورهای بیماریزایی سلول بروسلا، در پیشبرد اهداف پیشگیری، تشخیص و ریشه کنی این بیماری دارای اهمیت بالایی می باشد. در این تحقیق، پروتئین نوترکیب 28 کیلودالتونی غشای خارجی (omp28) بروسلا ملی تنسیس مورد بررسی قرار گرفته است.
روش بررسی
ابتدا ژن 28 کیلودالتونی نوترکیب (omp28) بروسلا ملی تنسیس با آنزیم پرایم استار 21 تکثیر و سپس درون وکتور pJET 1.2 کلون شده و تعیین توالی گردید. ژن پروتئین هدف (omp28) از وکتور پلاسمیدی که مورد تایید قرار گرفته و بوسیله آنزیم های محدودالاثر طراحی شده، از روی پرایمرها خارج و در وکتور بیانی (+)pET8a کلون شد. پلاسمید حاوی ژن پروتئین هدف، در سویه اشریشاکلی بی ال 21 _ (دی ای 3) ترانسفورم شد و تولید پروتئین نوترکیب با ای پی تی چی القا و با روش اس دی اس پیج تایید شد.
یافته ها
پس از واکنش زنجیره ای پلیمراز، ژل الکتروفورز 1% تکثیر ژن پروتئین 28 کیلودالتونی غشای خارجی (omp28) را با سایز مناسب تایید نمود. ترانسفورماسیون وکتورهای کلون شده در دو میزبان اشریشیاکلی دی اچ پنج الفا و اشریشیاکلی بی ال 21 (ای ای 3) نیز با استفاده از واکنش زنجیره ای پلی مراز از روی کلونی ها مورد تایید قرار گرفت. بیان پروتئین نوترکیب 28 کیلودالتونی غشای خارجی (omp28) بروسلا ملی تنسیس با وزن مولکولی صجیج در میزبان اشریشیاکلی بی ال 21 انجام گرفته است. این پروتئین می تواند یک آنتی ژن مناسب برای تحقیقات واکسن و تشخیص سرولوژیک باشد.
نتیجه گیری
با تخلیص نوترکیب حاصله و ارزیابی ایمنی زایی آن می توان از آن به عنوان یک کاندید واکسن استفاده نمود.
زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1044719 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!