تبدیل ناشران سنتی به ناشران الکترونیک تبدیل مدل های کسب و کار قدیمی به مدل های جدید

نویسنده:
مترجم:
رسول قربانی
چکیده:
پدیده همگرایی با شرایط متفاوت شروع در صنعت رسانه همراه است و بسیاری از پیشرفت ها از آن سرچشمه می گیرد. خواه ناشری با یک شرکت ارتباطات مخابراتی برای قرار دادن داستان های کوتاه طنز یک نویسنده محبوب که آثار او فقط به صورت چاپی موجود است بر دستگاه تلفن همراه همکاری کند، خواه یک سرویس آنلاین تازه تاسیس از آرشیو یک ایستگاه رادیویی برای اهداف خاصی استفاده کند، و خواه یک ایستگاه تلویزیونی فضای بیشتری را به خرید و فروش متقابل اختصاص دهد هدف همیشه یکی است؛ بهره بردن از فرصت های ناب و دست نخورده.
با این حال، شرایط شروع و ارتقا متفاوت است. در نشر کتاب، ناشر به خوبی متوجه گنجینه وسیع مرکز چاپ و نشر شده است؛ محتوای دهه های مختلف که به صورت چاپی در دسترس است. و حقوق تجاری آن ها، به وسیله دیجیتالی شدن برای بیشتر در دسترس قرار گرفتن، واگذار می شود و رابطه بین مشتری و ناشر مستقیم تر برقرار می گردد.
هر یک از این فرصت ها به مدل تجاری جدیدی ختم می شود؛ چون ناشری که در حال بازاریابی برای محتوای دیجیتالی شده است مجبور خواهد شد مشارکتش را در بازار و فرآیندهای خانگی به کلی تغییر دهد تا به صورت نظام مند از فرصت های جدید بهره ببرد. ایستگاه تلویزیونی ای که هدفش سرویس دو طرفه است باید فرآیندهایش را بازسازی کند و در پی آن باید مدل تجاری اش را نیز دوباره طراحی کند. برای شروع کار یک سرویس آنلاین، که خط مشی آن اساسا دریافت محتوا از آرشیو رسانه ای مخابراتی است، صنعت قدیمی عوض نمی شود؛ بلکه چیزی کاملا جدید خلق می شود. این مدل تجاری جدید نیازی به در نظر گرفتن فرآیندهای سنتی یا بنا شدن بر پایه آن ندارد. در عوض می تواند عملا قوانین جدید تجاری خود را به شیوه ای جدید وضع کند
زبان:
فارسی
در صفحه:
66
لینک کوتاه:
magiran.com/p1047666 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!