تاثیر به کارگیری بازی شعر و داستان بر یادگیری زبان انگلیسی در فراگیران نوجوان ایرانی

چکیده:
از آنجایی که ابزار آموزشی برای محققان و طراحان حوزه آموزش به طور فزاینده ای مدنظر قرار گرفته شده است، هدف تحقیق حاضر با استفاده از روش تجربی، بررسی تاثیرگذار بازی ها، شعرها و داستان های آموزشی، بر یادگیری زبان آموزان نوجوان و بررسی این موضوع که چگونه از طریق این ابزارها می توانیم به طیفی از تمرینات زبانی که معمولا در سر کلاس های مورد غفلت واقع می شوند دسترسی پیدا کنیم. این تحقیق همچنین زمینه هایی را که زبان-آموزان در دوره تحقیق در آنها پیشرفت دارند را طبقه بندی می کند.
در این راستا 65 نفر زبان آموز آموزشگاه زبان نوید در شهر شیراز برای مدت سه ماه در این تحقیق شرکت کردند. در هر جلسه انواع بازی ها، شعرها و داستان های آموزشی در گروه آموزشی مورد استفاده قرار گرفت در حالیکه گروه کنترل از این مورد بی بهره بود و آموزش آن به روش معمول بود. امتحان اولیه و نهایی در جلسات اول و آخربرگزار گردید. ابزار مورد استفاده در تحقیق در قالب آزمون و مربوط به مهارتهای شنیداری، گفتاری و نوشتاری و دانش گرامری و لغت می باشد. نتایج نشان می دهد که گروه مورد آزمایش از لحاظ آماری در امتحان نهایی عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشت، بدین معنی که بازی ها، شعرها و داستان های آموزشی را به عنوان ابزارهایی بسیار سودمند و تاثیرگذار، به ترتیب، عملکرد بهتری در مهارتهای گفتاری، لغوی، دستوری، نوشتاری و شنیداری داشتند.
زبان:
انگلیسی
در صفحه:
101
لینک کوتاه:
magiran.com/p1094737 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!