ساخت نانو فیبرهای کربنی پوشیده از نانوذرات مسی با استفاده از روش نشست بخار شیمیایی حرارتی بر روی نانوذرات کاتالیستی نیکل آبکاری شده روی زیرلایه مسی

پیام:
چکیده:
نانو فایبرهای کربنی پوشیده شده از نانوذرات مسی با استفاده از روش نشست بخار شیمیایی حرارتی بر روی نانوذرات کاتالیستی نیکل لایه نشانی شده بر روی زیرلایه مسی، رشد یافتند. نانوذرات کاتالیستی نیکل با اندازه های مختلف در دمای 35 o C بر روی زیر لایه مسی رشد یافته اند. این نانوذرات نیکلی مکان هایی برای هسته بندی نانوفیبرهای کربنی بدون نیاز به لایه بافر ایجاد می کنند. به دلیل انباشت سطحی مس زیرلایه بر روی لایه نیکل کاتالیستی در دمای رشد بالای نانوفیبرهای کربنی و همچنین وجود اکسیژن هوا در محیط رشد، نانوفیبرهای کربنی پوشیده از نانوذرات مسی رشد می یابند. با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی مورفولوژی سطحی نانو ذرات کاتالیستی و نانوفیبرهای کربنی رشد یافته بر آنها بررسی شد. ساختار نانوفیبرهای کربنی با استفاده از میکروسکوپ الکترونی عبوری و طیف رامان، بررسی شد. طیف های حاصل از آنالیز پراش الکترونی و الگوهای پراش از مساحت انتخابی نشان می دهند که نانوفیبرهای کربنی پوشیده از نانوذرات اکسید مسی هستند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
237
لینک کوتاه:
magiran.com/p1099377 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!