بررسی ایمونوهیستوشیمیایی بیان گالکتین - 3 در خلال مراحل پیش از جایگزینی در آندومتر موش

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

گالکتین-3 یک لکتین متصل شونده به بتا-گالاکتوزید و ملکولی با چند عمل متفاوت است که در تعدادی از فرایندهای بیولوژیکی حساس مشارکت دارد.

هدف

هدف از مطالعه حاضر، تحقیق در خصوص الگوی بیان گالکتین-3 در آندومتر رحم موش در سیکل استروس و مراحل قبل از لانه گزینی می باشد.

مواد و روش ها

در یک مطالعه تجربی و آزمایشگاهی تعداد 42 سر موش ماده نژاد NMRI به هفت گروه تقسیم شدند. اوولاسیون در موشهای ماده NMRI بوسیله hMG و hCGتحریک شد. برای فاز استروس دو گروه تحریک شده و تحریک نشده درنظر گرفته شد. بقیه گروه ها با موش های نر جفت گردیده و سپس روز تشکیل پلاک واژن بعنوان روز اول بارداری در نظر گرفته شد. موش های کلیه گروه ها در روزهای مختلف قبل از لانه گزینی قربانی شده و شاخ های رحمی آنها برای ارزیابی ایمونوهیستوشیمی به روش ABC در فرمالین تثبیت شدند.

نتایج

در گروه استروس واکنش ایمنی بیان گالکتین-3 در سلولهای اپیتلیال قوی در سلولهای استرومایی بسیار قوی در سلولهای غددی بسیار ضعیف و سلولهای آندوتلیال بسیار قوی بود. هیچ تفاوت قابل تشخیصی بین فاز استروس تحریک شده و تحریک نشده مشاهده نشد. در گروه های مورد آزمایش در روزهای اول و دوم بیان گالکتین-3 تفاوت معنی داری نشان ندادند. در روز سوم سلولهای اپیتلیال و استرومایی کاهش معنی داری را در مقایسه به فاز استروس و روز اول نشان دادند (0/001=p). در روز چهارم و پنجم سلولهای اپیتلیال و استرومایی کاهش معنی داری را در مقایسه به فاز استروس و روز اول تا سوم نشان دادند (0/0001=p).

نتیجه گیری

نتایج حاصل پیشنهاد می کند که یک جایگزینی موفق احتمالا در ارتباط مستقیم با کاهش بیان گالکتین-3 در آندومتر موش در مراحل اولیه بارداری است.

زبان:
انگلیسی
در صفحه:
119
لینک کوتاه:
magiran.com/p1114540 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!