اثر تغییر وضعیت بدن برفشارخون بیماران مبتلا به انفارکتوس حاد میوکارد بستری درسی سی یو

پیام:
چکیده:
اهداف
هدف نهاییدر انفارکتوس میوکارد پایش دقیق و بهحداقل رساندن عوارض آن از جمله فشارخون است که ممکن است تحت تاثیر وضعیت بدن در زمان اندازه گیری قرار بگیرد. مطالعه حاضر باهدف تعیین تاثیر تغییر وضعیت بدنبر فشار خون مبتلایان به انفارکتوس حاد میوکارد بستری در CCU انجام شد.
روش ها
این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی بوده که 85 نفر از مبتلایان به انفارکتوس میوکارد به روش در دسترس از بیمارستان 22 بهمن شهر گناباد در سال 1391 انتخاب شدند. بیماران پانزده دقیقه در وضعیت های خوابیده به پشت، پهلوی راست، چپ، نشسته و نیمه نشسته قرار گرفته و فشارخون در هر یک از این وضعیت ها اندازه گیری شد. داده ها با نرم افزار SPSS14 و آزمون های ناپارامتریک(تست فریدمن)و آمار توصیفی شامل: شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی تجزیه و تحلیل گردید.مقادیر p کمتر از 05/0 معنی دارلحاظ شد.
یافته ها
تجزیه و تحلیل داده ها اختلاف معنی داری بین مقادیر فشارخون در وضعیت های مختلف را نشان داد.به طوری که فشارخون های سیستولیک و دیاستولیک دست راست و چپ در وضعیت نشسته بیشترین و در خوابیده به پهلوی راست کمترین میانگین را به خود اختصاص داد (001/0 p<).
نتیجه گیری
با توجه به اهمیت پایش مرتب فشارخون در این بیماران،انتخاب وضعیت مناسب بدن جهت تعیین فشارخون واقعی و اطلاع از تغییرات آن در وضعیت های مختلف بدن در مبتلایان به انفارکتوس میوکارد بسیار ضروری است
زبان:
فارسی
در صفحه:
49
لینک کوتاه:
magiran.com/p1116335 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!