مقایسه پارامتریک مرزهای کارایی مدل های مدیریت ریسک مارکویتز، ارزش در معرض ریسک و ارزش در معرض ریسک احتمالی با استفاده از الگوریتم بهینه سازی تبرید شبیه سازی شده در بورس اوراق بهادار تهران

پیام:
چکیده:
امروزه مدیریت ریسک به همان اندازه کسب حداکثر بازده برای سرمایه گذاران مهم و حیاتی است، لذا بررسی مدل ها و ابزارهای مدیریت ریسک برای سرمایه گذاران سودمند و قابل توجه است. این مطالعه به دنبال آن است تا با استفاده از دو روش الگوریتم بهینه سازی محلی و سراسری، و با تکیه بر مدل های مدیریت ریسک مارکویتز، ارزش در معرض ریسک و ارزش در معرض ریسک احتمالی، اوزان بهینه پرتفوی ها را با هدف حداقل کردن ریسک در سطوح مختلف بازده یافته، مرزهای کارای آن را رسم کرده و مورد مقایسه قرار دهد. یکی از روش های تجزیه و تحلیل ویژگی های پرتفوی و انتخاب اوزان بهینه، رسم مرزهای کارا می باشد که از این طریق می توان رفتار پرتفوی ها را در سطوح اطمینان مختلف بررسی کرد. برای این منظور پس از آزمون نرمال بودن توزیع بازده شرکتهای انتخاب شده، مدل های برنامه ریزی غیر خطی پارامتریک برای هر سه مدل مدیریت ریسک معرفی شده و با استفاده از الگوریتم های بهینه سازی«مینیمم سازی محدودیت دار» نرم افزار Matlab (تابع بهینه سازی بر اساس روش گرادیان) و الگوریتم تبرید شبیه سازی شده مرزهای کارا رسم و مورد مقایسه قرار گرفته اند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
143
لینک کوتاه:
magiran.com/p1124594 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!