مقایسه آدجوان های هیدروکسید آلومینیوم و ISA70 در القاء پاسخ هومورال علیه پیولیزین نوترکیب باکتری تروپرلا پیوژنز در گوسفند

پیام:
چکیده:
به منظور مقایسه ی دو آدجوان مورد استفاده در واکسن های تجاری در تحریک ایمنی هومورال در گوسفند، 48 راس بره 2 تا 3 ماهه به چهار گروه 12 راسی، شامل دو گروه شاهد برای آدجوان های هیدروکسید آلومینیوم و ISA70، دو گروه به عنوان تیمار با توکسوئید پیولیزین نوترکیب به همراه آدجوان های ISA70 و هیدروکسید آلومینیوم تقسیم گردیدند. بره های گروه درمان، از طریق زیر جلدی، دو بار به فاصله ی دو هفته، 2/0 میلی گرم در میلی لیتر توکسوئید پیولیزین همراه با آدجوان ISA70 یا هیدروکسید آلومینیوم، دریافت نمودند. به بره های گروه های شاهد، در زمان های مشابه، تنها آدجوان به همراه سرم فیزیولوژی استریل تزریق گردید. تمامی بره ها در روزهای 0، 14، 28 و 98 پس از ایمن سازی، مورد خونگیری و اندازه گیری عیار پادتن ضد پیولیزین قرار گرفتند. بررسی نتایج و تحلیل آماری میانگین عیار پادتن ضد پیولیزین گروه های ایمن شده، نشان داد که عیار حاصله در گروه دریافت کننده توکسوئید پیولیزین به همراه آدجوان ISA70، به صورت معنی داری بالاتر از گروه دریافت کننده توکسوئید پیولیزین به همراه آدجوان هیدروکسید آلومینیوم می باشد (05/0>P). با توجه به نتایج، توصیه در استفاده از آجوان ISA70 در تولید واکسن ها می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
33
لینک کوتاه:
magiran.com/p1188594 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!