شناسایی گونه های نوکاردیا ایزوله شده از خاک تهران با استفاده از ویژگی های فنوتیپی

پیام:
چکیده:
مقدمه
نوکاردیا باکتری رشته ای گرم مثبت، هوازی، پارشیال اسید فاست و فرصت طلب می باشد که با ورود به دستگاه تنفسی و یا پوست آسیب دیده، بیماری عفونی خطرناکی به نام نوکاردیوزیس را ایجاد می نماید. در این مطالعه، جهت شناسایی گونه های نوکاردیا از آزمون های میکروبیولوژیک که شامل طیف وسیعی از آزمایش های بیوشیمیایی است، استفاده گردید.
روش ها
بعد از جداسازی ایزوله های نوکاردیا توسط روش Paraffin baiting، با طیف وسیعی از آزمایش های بیوشیمیایی شامل رشد در محیط لیزوزیم براث، هیدرولیز اسید آمینه های زانتین، تیروزین، هیپوزانتین و کازئین، ژلاتین و اوره، احیای نیترات، رشد در دمای 45 و 35 درجه ی سانتی گراد، تولید اسید از کربوهیدرات ها تعیین هویت گردیدند.
یافته ها
در این مطالعه با توجه به نتایج به دست آمده از آزمایش های فنوتیپی، 12 ایزوله به عنوان نوکاردیا آستروئیدس کمپلکس (15/63 درصد)،5 ایزوله نوکاردیا سایروسرژیکا، (31/26 درصد) و 1 ایزوله نوکاردیا اوتایدیس کاویاروم (26/5 درصد) تشخیص داده شد. همچنین گونه ی 1 ایزوله (26/5 درصد) بر اساس آزمایش های فنوتیپی، تعیین هویت نگردید.
نتیجه گیری
در این مطالعه با استفاده از آزمون های فنوتیپی چند گونه نوکاردیا از نمونه های خاک تهران جدا سازی و خالص گردید. به هر حال، با توجه به افزایش گونه های نوکاردیا در خاک و شباهت های بسیار میان ویژگی های فنوتیپی و متغیر بودن بعضی صفات آن ها، برای کسب نتایج بهتر بایستی از آزمون های فنوتیپی و ژنوتیپی بیشتری بهره گیری کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
45
لینک کوتاه:
magiran.com/p1232167 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!