بررسی آلودگی قارچی اسکناس های متعلق به افراد مبتلا به درماتوفیتوزیس

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
درماتوفیتوزیس یک بیماری واگیردار است که توسط درماتوفیت ها ایجاد می شود. این ارگانیسم ها قادر به شکستن کراتین موجود در اپیدرم، مو و ناخن می باشند.
مواد و روش کار
این تحقیق تحت عنوان بررسی آلودگی های قارچی پول های رایج کشور در مبتلایان به کچلی به مدت 8 ماه صورت گرفت. 600 قطعه اسکناس و 100 عدد سکه مورد بررسی قرار گرفت. 400 قطعه مربوط به بیماران مبتلا به کچلی، 100 قطعه اسکناس در گردش، و 100 قطعه اسکناس نو بود. اسکناس ها در محیط Scc، به روش تکان دادن و تماس با محیط، کشت داده شد. از سکه ها نیز از طریق تماس مستقیم سکه با محیط و استفاده از چسب اسکاچ، کشت بعمل آمد.
یافته ها
تعداد 6 مورد درماتوفیت (6/1%) از کشت 400 قطعه اسکناسی که از بیماران گرفته بودیم، بدست آمد. 2 مورد آن اپیدرموفیتون فلوکوزوم و 4 مورد تریکوفیتون منتاگروفایتیس بود. از100 قطعه اسکناس نو و 100 قطعه اسکناس افراد سالم هیچ گونه درماتوفیتی، جدا نشد.
نتیجه گیری
پول بیمار مبتلا به کچلی می تواند به عامل کچلی آلوده شود و به این ترتیب وسیله ای برای انتقال آلودگی به افراد سالم باشد.ازآنجایی که برخلاف وسایل شخصی مبتلایان به کچلی که اغلب با اکراه مورد مصرف دیگران قرار می گیرد، معمولا حساسیتی به اخذ پول از این بیماران وجود ندارد، با توجه به نتایج مطالعه حاضر و امکان انتقال آلودگی از پول این افراد، به نظر می رسد، باید استراتژی های لازم در پیشگیری از این انتقال بعمل آید.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1269892 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!