اثر جابه جا شدن لنزهای داخل چشمی Tecnis-z9000 در کیفیت اپتیکی بینایی چشم با استفاده از مدل شبیه سازی

پیام:
چکیده:
هدف
بررسی اپتیکی اثر جابه جا شدن لنزهای داخل چشمی Tecnis-Z9000 در جراحی آب مروارید به روش شبیه سازی با استفاده از مدل ریاضی- اپتیکی لیو- برنان.
روش پژوهش: برای این کار از یک فانتوم دارای پارامترهای یک چشم واقعی برای شبیه سازی لنز Tecnis-z9000 در کد zemax با مدل لیو-برنان استفاده شد. تابع انتقال مدولاسیون (MTF، Modulation Transfer Function) و کنتراست MTF در سیستم اپتیکی نمایانگر نسبت اطلاعات بین تصویر (دید فرد) بر میزان کل اطلاعات شی می باشد.
یافته ها
جابه جا شدن لنز داخل چشمی در جهت +X نشان داد که در 0 تا 0.2 میلی متر، MTF و کنتراست خوبی دارد ولی در 0.4 میلی متر و بیش تر از آن، MTF و کنتراست به طور پیوسته کاهش می یابد. افزایش جابه جا شدن لنز داخل چشمی در جهت -X به طور مرتب کاهش MTF و کنتراست را در پی داشت؛ به طوری که جابه جا شدن بیش از 0.4- میلی متر با افت موثر MTF و کنتراست همراه بود. جابه جا شدن لنز داخل چشمی در جهت Y± نیز نشان داد که در هر دو جهت، MTF و میزان کنتراست به طور متقارن کاهش می یابند.
نتیجه گیری
جابه جا شدن لنز داخل چشمی Tecnis-z9000 در هر دو جهت افقی و عمودی باعث افت کیفیت بینایی فرد می شوند. این اثر در موارد جابه جا شدن بیش از 0.4 میلی متر قابل توجه می گردد و دید فرد را به شدت کاهش می دهد که به کارگیری روش های جبرانی برای بهبود بینایی فرد را ضروری می نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
242
لینک کوتاه:
magiran.com/p1270369 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!