تشخیص مبتنی بر روش های مولکولی و سرولوژیک: میزان شیوع هرپس سیمپلکس در موارد ناباروری ایدیوپاتیک مردان

پیام:
چکیده:
مقدمه
امروزه ناباروری یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی در جوامع مختلف در دنیا است. به نظر می رسد که برخی پاتوژن های انسانی می توانند بر کیفیت، مورفولوژی و تعداد اسپرم ها تاثیر داشته باشند.
هدف
به منظور بررسی شیوع ویروس هرپس سیمپلکس انسانی در مایع منی مراجعه کنندگان به کلینیک ناباروری ابن سینا و مقایسه آن با نتایج سرولوژی این تحقیق صورت گرفته است.
مواد و روش ها
در این مطالعه مقطعی مردانی که دچار ناباروری ایدیوپاتیک بودند و در طی سال های 2008 تا 2009 به مرکز ناباروری ابن سینا مراجعه کرده بودند انتخاب شدند. این بیماران هیچ گونه علائم بالینی ناشی از آلودگی با این ویروس را نداشتند و هیچ گونه علت خاص پزشکی برای ناباروری آن ها متصور نبود. بعد از اخذ رضایت اگاهانه این افراد وارد مطالعه شدند. نمونه های خون و مایع منی از تعداد 217 نفر به روش های سرولوژیک و مولکولی مورد بررسی قرار گرفتند. سپس با استفاده از آزمون آماری اسپیرمن و پیرسون نتایج مورد مقایسه و بررسی قرار گرفتند.
نتایج
حدود 4% افراد واجد IgM مثبت بودند. با انجام تست های PCR مشخص شد که شیوع این ویروس در خون و مایع منی به ترتیب برابر با 3/2% و 12% می باشد. 10% از افراد IgM منفی و 3% از افراد IgM مثبت دارای تست PCR مثبت بودند.
نتیجه گیری
در صورتی که شک بالینی و تشخیصی برای وجود ویروس هرپس به عنوان عاملی برای ناباروری مطرح باشد بهتر است که از PCR روی مایع منی به جای سرولوژی الایزا استفاده نمود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
327 تا 334
لینک کوتاه:
magiran.com/p1285017 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!