یک الگوریتم هیبرید برای ساده سازی سرزمین

پیام:
چکیده:
با پیشرفت تکنولوژی و مجهزشدن دوربین های تصویربرداری، دقت تصاویر موجود افزایش یافته است. بالارفتن دقت تصاویر نقش مهمی در کیفیت تجزیه و تحلیل آنها دارد اما این دقت که به واسطه افزایش نقاط موجود در تصویر و بالارفتن حجم اطلاعاتی آن حاصل شده است، مشکلات بسیاری را در خصوص نگهداری و سرعت پردازش تصاویر به وجود آورده و به همین دلیل مساله ساده سازی سرزمین مطرح شده است (معمولا یک سرزمین به صورت مجموعه ای از n نقطه در فضای سه بعدی تعریف می شود). هدف مساله ساده سازی این است که تعدادی از نقاط یک سرزمین حذف شود به نحوی که خطای سرزمین پس از ساده سازی، بیشتر از میزان تعیین شده نباشد. خطای ساده سازی به دو صورت تعریف می شود، یکی این که پس از ساده سازی، m نقطه با حداقل خطا در سرزمین وجود داشته باشد (m£n) یا این که حداکثر خطا پس از ساده سازی به ازای کمترین تعداد نقاط، e باشد (e>0). این مساله در حوزه مسایل ان پی- سخت قرار دارد.
در این مقاله، یک الگوریتم هیبرید برای ساده سازی سرزمین مطرح شده است که در سه مرحله ساده سازی را انجام می دهد.ابتدا سرزمین مربوط بر اساس یکی از روش های خوشه بندی به تعدادی خوشه تقسیم می شود، سپس هر خوشه بر اساس یک الگوریتم ساده سازی به صورت مجزا ساده می شود و در نهایت خوشه های ساده شده با هم ادغام می شوند. این الگوریتم از نظر زمان اجرا در رده مسایل (n2Ön) O قرار دارد. در انتهای مقاله، الگوریتم مطرح شده روی سرزمین های واقعی مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج با استفاده از معیارهای موجود تحلیل شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
12
لینک کوتاه:
magiran.com/p1327105 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!