رابطه کیفیت اطلاعات حسابداری، تاخیر واکنش قیمت و بازدهی آتی سهام

چکیده:
در این تحقیق رابطه شاخص های کیفیت اطلاعات حسابداری و تاخیر واکنش قیمت سهام در قالب گروه فرضیه های اول و در گروه فرضیه دوم رابطه تاخیر واکنش قیمت سهام و بازدهی آتی سهام بررسی شده است. تا کنون در بیشتر تحقیقات صورت گرفته، در خصوص پیوند میان متغیرهای حسابداری و قیمت سهام شرکت ها، فرض کارایی بازار پذیرفته شده و با توجه به این فرض تحقیقات در محیط اقتصادی ایران صورت گرفته است. بنابراین، در این تحقیق به بررسی تاثیر کیفیت اطلاعات حسابداری بر تاخیر واکنش قیمت سهام از یک سو و از سوی دیگر به بررسی تاثیر تاخیر واکنش قیمت سهام بر بازدهی آتی سهام پرداخته می شود.در گروه فرضیه های اول تاخیر واکنش قیمت سهام متغیر وابسته و سه شاخص کیفیت اطلاعات شامل کیفیت اقلام تعهدی، مربوط بودن و پایداری سود متغیر مستقل می باشند. همچنین در گروه فرضیه دوم صرف بازدهی شرکت متغیر وابسته و تاخیر واکنش سهام متغیر مستقل می باشد.
یافته های این تحقیق نشان دادکه کیفیت اقلام تعهدی با تاخیر واکنش قیمت سهام رابطه مستقیم و مربوط بودن با تاخیر واکنش سهام رابطه معکوس دارند. در این تحقیق بین پایداری سود و تاخیر واکنش سهام رابطه معناداری مشاهده نگردیده است. همچنین، در رابطه با فرضیه گروه دوم مشاهده گردید که تاخیر واکنش قیمت سهام قدرت تبیین بازده غیرعادی را ندارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
31 تا 58
لینک کوتاه:
magiran.com/p1354404 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!