تاثیر فناوری اطلاعات بر اثربخشی سیستم

چکیده:
با توجه به گسترش روزافزون کاربرد کامپیوتر در فعالیت های روزمره و پررنگ و جهانی شدن نقش ارتباطات و تولید اطلاعات کشور ما به عنوان یکی از کشورهای با ارتباطات باید سعی نماید برای عقب نماندن از قافله توسعه کاربرد اطلاعات و آخرین سرعت و کیفیت بیشتر و بهتری در زمینه کسب تجارب و آشنایی به وسیله دستاوردهای کاربرد اطلاعات گام بردارد. بنابراین لازم است فرهنگ و دانش عمومی و همت ملی برای تزریق دانش های نو و کاربردی تر برای استفاده از کارایی جامعه جزم شود تا پیشرفت های تکنولوژیک و ساختاری با طرح های جدید هماهنگ باشد. یکی از اهداف اساسی به کار گیری به هنگام فناوری اطلاعات در بخش های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، تسریع در اجرای امور و بهبود ارائه خدمات و افزایش کیفیت تصمیم گیری در سطوح مختلف و نیز در بخش های مختلف حضوری و همچنین کاهش هزینه ها و افزایش کارایی و اثربخشی می باشد.
سیستم های اطلاعاتی کارا و یکپارچه که بتوانند همه فعالیتها و وظایف موجود در یک سازمان را تحت پوشش قرار داده و اطلاعات لازم و ضروری را به موقع در اختیار استفاده کنندگان آن قرار دهند، از ابزار های مفیدی هستند که سازمانها برای افزایش قابلیتهای خود، بهبود عملکرد، تصمیم گیری بهتر و دستیابی به مزیت رقابتی از آن استفاده می کنند. در این میان سیستم برنامه ریزی منابع انسانی از آخرین ابزارهای مدیریتی است که قادر است اطلاعات موجود در سازمان را با استفاده از فناوری اطلاعات در تمام حوزه های فعالیت سازمان به طور یکپارچه و منسجم جمع آوری کند و این اطلاعات و نتایج حاصل از آن را در اختیار استفاده کنندگان آن در سطوح مختلف سازمان قرار دهد. این سیستم ها را می توان جزء ثمره های جدید در زمینه فناوری اطلاعات در یک دهه گذشته دانست که با پیشرفت مداوم در این زمینه بسرعت در حال دگرگونی و تکامل است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
12
لینک کوتاه:
magiran.com/p1354912 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!