مقایسه ی اثر پالس نور شدید همراه با محلول موضعی اریترومایسین 2 درصد در برابر محلول موضعی اریترومایسین 2 درصد تنها در درمان ماکول های مزمن قرمز آکنه صورت

پیام:
چکیده:
مقدمه
همواره نیاز برای درمان آکنه به روش های جدیدتر وجود دارد. برای این منظور، از فن آوری پالس نور شدید (IPL یا Intense pulsed light) استفاده شده است، اما تعداد مطالعات محدودی در این زمینه وجود دارد. از آن جایی که ماکول های قرمز و قرمزی باقی مانده از ضایعات التهابی آکنه بسیار معمول، مقاوم و دراز مدت است، در این مطالعه تصمیم به بررسی اثر IPL (به عنوان ابزاری برای کاهش واکنش های قرمز در بافت ها) برای درمان ماکول قرمز باقی مانده در اثر آکنه ی صورت گرفته شد.
روش ها
سی و پنج بیمار در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند. ثبت نام بیماران بین دی ماه 1389 و خردادماه 1390 صورت گرفت و مطالعه در مهرماه 1390 به پایان رسید. هر بیمار سه جلسه IPL، با فاصله ی 2 هفته ای بین هر جلسه، در سمت راست چهره ی خود دریافت کرد. همچنین، به بیماران توصیه شد تا از محلول اریترومایسین موضعی 2%، دو بار در روز در تمام چهره ی خود از آغاز تا پایان مطالعه (یعنی تا 3 ماه پس از جلسه ی سوم IPL) استفاده کنند. یک پزشک جداگانه شمارش تعداد ماکول های قرمز را قبل از هر جلسه ی IPL و 1 و 3 ماه پس از آخرین جلسه به انجام رساند.
یافته ها
سی و سه نفر مطالعه را به اتمام رساندند و در تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد که درمان IPL تعداد ماکول های قرمز را در طول زمان کاهش می دهد.
نتیجه گیری
IPL می تواند سرعت بهبود ماکول قرمز مزمن باقی مانده بعد از آکنه ی التهابی راسرعت بخشد. مطالعات بیشتر مورد نیاز است تا نقش دقیق آن را توضیح دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
4
لینک کوتاه:
magiran.com/p1364659 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!