پیشگویی مناطق آنتی ژنی در دو توالی پروتئینی ALS1 و HWP1 در جدایه های واژینالی کاندیدا آلبیکنس با تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیکی

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
توانایی تشخیص مناطق آنتی ژنی در پروتئین ها از جمله عوامل مهم برای درمان می باشد. هدف از این مطالعه پیشگویی مناطق آنتی ژنی در دو توالی پروتئینی (ALS1 (Agglutinin Like Sequence و (HWP1 (Hyphal Wall Protein Sequences در جدایه های کاندیدا آلبیکنس عامل عفونت واژینالی با تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیکی می باشد.
مواد و روش کار
در این بررسی 7 جدایه از زنان مبتلا به عفونت واژینال که طی سال های 1390و 1391 از مراکز مختلف پزشکی تهران جدا شده بود انتخاب گردید. استخراج DNA به روش فنل- کلروفرم- ایزوآمیل الکل صورت گرفت. سپس Multiplex PCR با استفاده از پرایمرهای اختصاصی انجام شد. به منظور مطالعات بیوانفورماتیکی، ژن ها توالی یابی و ترجمه شدند. سپس مناطق آنتی ژنی دو توالی پروتئینی از طریق برنامه Physico-Chemical Profilesشناسایی شدند.
یافته ها
نتایج حاصل حضور دو ژن als1 و hwp1 در جدایه های مورد مطالعه را نشان داد. در دو توالی پروتئینی ALS1 و HWP1 به ترتیب 2 و 1 منطقه آنتی ژنی تشخیص داده شد.
نتیجه گیری
طبق مطالعات گذشته، فسفریلاسیون سرین و ترئونین یکی از مکانیسم های موثر در آنتی ژنسیته دو پروتئین ALS1 و HWP1 است. نتایج حاصل از این مطالعه تایید نمود که سرین و ترئونین عمده ترین آمینواسیدها در این مناطق با خاصیت آنتی ژنتی بالا می باشند.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p1388298 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!