دینامیسم های هومیوپاتی جانبازان مبتلا به افسردگی، پس از درمان با داروی فوق رقیق تهیه شده از نمک طعام

پیام:
چکیده:
مقدمه
درمان جانبازان اعصاب مبتلا به افسردگی، با چالش جدی روبه رو است. طب مکمل، به ویژه هومیوپاتی، برای افزایش پاسخ درمانی افسردگی مطرح است. داروی فوق رقیق تهیه شده از نمک طعام، به این منظور مورد آزمون قرار گرفت. در راستای تهیه ی پروتکل درمانی هومیوپاتی ویژه ی جانبازان مبتلا به افسردگی، دینامیسم های هومیوپاتی آنان پس از این درمان کلاسیک، بررسی شد.
روش ها
بیماران، به فاصله ی 3-2 هفته، دارو را دریافت کردند و علایم آنان پس از هر بار مصرف Natruium muriaticum (Nat. M.) بررسی شد. دینامیسم های شکایات ذهنی و جسمی آنان توسط پزشک هومیوپات و با کمک نرم افزار هومیوپاتی، به دست آمد. علایم مربوط به Proving دارو، با صبر کردن حذف شد. پس از اتمام طرح، پرونده ی آنان بررسی و دینامیسم ها و علایم تشدید یافته استخراج گردید. علایم قبلی تشدید یافته و علایم جدید آزارنده، به عنوان تشدید احتمالی ناشی از درمان هومیوپاتی، در نظر گرفته شدند.
یافته ها
در 28 بیمار، اطلاعات برای یافتن دینامیسم هومیوپاتی و موارد تشدید علایم کافی بود و در 7 نفر، بررسی امکان پذیر نبود. شایع ترین دینامیسم های مشابه مربوط به سولفور با پوشش پرخاش گری و اگزما و سپس بلادونا با پوشش سردرد و عصبانیت بود. سایر دینامیسم ها به ترتیب عبارت از فسفر، اکونیت و کالکاریا بودند. 25 درصد بیماران تشدید خفیف تا متوسط علایم را گزارش دادند که شایع ترین آن ها، به ترتیب عبارت از سردرد، پوسته ریزی از ضایعات، عصبانیت، اضطراب و لجاجت با خانواده بود.
نتیجه گیری
روند تغییرات بالینی جانبازان با استفاده از یک نوع داروی فوق رقیق، علایم و دینامسیم هایی را نشان داد که امکان تهیه ی یک برنامه ی درمانی هومیوپاتی با سرعت بیشتر درمان و ادغام یافته با طب رایج ویژه ی جانبازان اعصاب را برای تحقیقی دیگر فراهم می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
2432 تا 2443
لینک کوتاه:
magiran.com/p1389032 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!