ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
امروزه با شکل گیری رویدادهای جدید ورزشی فرصت مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شده است. بنابراین اداره باشگاه های بانوان مستلزم تخصص بالایی است.باشگاه ها باید به نیازهای مشتریان توجه کنند و جهت دست یابی به اهداف بازاریابی،پیوسته کیفیت خدمات را ارتقا دهند. باشگاه بانوان زمانی خواهد توانست مشتریان بیشتری را جذب کند و به حفظ آنها امیدوار باشد که به کیفیت خدمات و ارتقای آن در جنبه های مختلف از شرایط فیزیکی گرفته تا توجه به مشکلات مشتریان، پاسخگویی به نیازهای آنها و به کارگیری کارکنان معتمد اهمیت بدهد.هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران بود.
روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی می باشد و محققان با پرسشنامه های استاندارد کیفیت خدمات و رضایتمندی و وفاداری به گردآوری داده ها پرداختند.تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی برای توصیف متغیرها درجامعه تحقیق انجام شد.از روش های آماری کولموگروف اسمیرنف،اسپیرمن و رگرسیون چندگانه نیزبرای تحلیل داده ها در سطح معناداری p≤./05 استفاده گردید.جامعه آماری شامل کلیه بانوان باشگاه های استان مازندران بود که حداقل دارای شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در آن باشگاه بودند نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای خوشه ای341 نفر تعیین گردید.
یافته ها
بین همه ابعاد کیفیت خدمات باشگاهای ورزشی بانوان استان مازندران و میزان رضایت مندی و وفاداری مشتریان،ارتباط معنی دار و مثبتی وجود داشت. همچنین،هر یک از ابعاد کیفیت خدمات به تنهایی، مقداری از تغییرات رضایت مندی و وفاداری مشتریان را پیش بینی می کنند؛ به نحوی که عوامل ملموس (6/31%)، قابلیت اعتماد (6/57 %)، اطمینان (1/53%)، پاسخگویی (2/52 %) و همدلی (5/54 %) تغییرات رضایت مندی مشتریان را توصیف می نمایند.
بحث و نتیجه گیری
بر اساس یافته های پژوهش حاضرکیفیت خدمات در رضایت مندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران نقش مهمی دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p1406958 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!