ارائه راهکاری نوین در جهت اولویت بندی عوامل غیر مالی موثر بر فروش سهام شرکت ها با رویکرد تلفیقی مدل کانو و QFD (مورد مطالعه: بورس اوراق بهادار یزد)

پیام:
چکیده:
با توجه به اوضاع خاص اقتصادی و تحریم های وارده بر کشور جذب سرمایه های داخلی برای رونق گرفتن اقتصاد ملی و افزایش ظرفیت بنگاه های اقتصادی اهمیت زیادی دارد. از طرفی توجه به این نکته ضروری است که یکی از راه های مهم در جذب سرمایه، فروش سهام شرکت در بازار بورس و تامین سرمایه از این طریق است. عوامل محرک برای سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام یک شرکت به طور کلی به دو دسته مالی و غیر مالی تقسیم می شود. در واقع هدف از این تحقیق، شناسایی، طبقه بندی و ارائه راهکار برای عوامل غیر مالی ای است که بر خرید سهام یک شرکت در بورس توسط سرمایه گذاران تاثیر دارد. برای شناسایی عوامل غیر مالی موثر بر سرمایه گذاری از منابع کتابخانه ای و میدانی و برای طبقه بندی و مشخص کردن اهمیت عوامل از مدل کانو[1] و برای پاسخگویی به عوامل الزامی مدل کانو از مدل گسترش عملکرد کیفیت[2] (QFD) استفاده شده و در نهایت با استفاده از قانون پار ه تو[3] 20% راهکارها مورد توجه قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را سرمایه گذاران بورس یزد تشکیل می دهند که به صورت تصادفی از این جامعه، نمونه ای 350 نفری انتخاب شده است. تحقیق حاضر از نظر رویکرد، کاربردی؛ از نظر استراتژی تحقیق، پیمایشی و از نظر زمان اجرا، تک مقطعی است. نتیجه تحقیق بیانگر آن است که سازمآنها با انجام سه راهکار شفافیت اطلاعاتی، استفاده از تبلیغات رسانه ای و انتشار مجلات و بولتن می توانند فروش سهام خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
85 تا 110
لینک کوتاه:
magiran.com/p1412997 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!