ارزیابی انرژی باد بوسیله مدل WRF

مطالعه موردی برای استان کرمان
چکیده:
توسعه مزارع بادی جدید مستلزم ارزیابی دقیق از پتانسیل باد در طولانی مدت است. از این ارزیابی ها جهت تصمیم گیری برای نصب یک مزرعه بادی در یک مکان ویژه استفاده می شود. استفاده از مدل های میان مقیاس یکی از روش های جدید پتانسیل سنجی برای این منظور است. این مطالعه نسل جدیدی از مدل عددی وضع هوا به نام مدل میان مقیاس WRF را مورد بحث قرار می دهد.
در این روش برای ریزمقیاس نمایی داده های بایگانی شده باد حاصل از تحلیل نهایی مدل جهانی، از مدل WRF استفاده شد و خروجی مدل WRFتوسط تحلیل گر WAsP پس پردازش و انرژی باد ارزیابی شد. سرانجام دقت مدل با مقایسه خروجی WAsP از داده های دکل سانا (که ارزیابی واقعی تولید نیروست) سنجیده شد.
مطالعه موردی برای استان کرمان انجام شد؛ الف- به منظور ارزیابی پتانسیل باد در منطقه، داده های باد دکل های سانا (رفسنجان، ارزوئیه و شهربابک) مستقیما بوسیله نرم افزار WAsP تحلیل شدند که در بین آن ها رفسنجان با چگالی انرژی 202 وات بر متر مربع، بیشترین مقدار را دارا بود. ب- مدل WRF برای 15 روز ابتدایی آوریل 2007 اجرا شد و خروجی آن در موقعیت دکل رفسنجان اعتبارسنجی گردید که مدل با 96/1% اختلاف نسبت به مقادیر مشاهداتی، چگالی انرژی را برآورد کرد. ج- با استفاده از خروجی مدل WRF، اطلس باد منطقه محاسبه شد که الگوی مناسبی از میانگین باد در استان کرمان می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
69
لینک کوتاه:
magiran.com/p1437215 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!