سرواپیدمیولوژی ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 و عوامل موثر بر آن در زنان مراجعه کننده به مرکز ژنتیک بیمارستان شهید بهشتی همدان در سال های 1388 - 1384

پیام:
چکیده:
مقدمه
عفونت به آلودگی به ویروس هرپس سیمپلکس از شایع ترین عفون تهای انسانی در اکثر نقاط دنیا به حساب م یآید. آلودگی نواحی تناسلی زنان به این ویروس به عنوان یکی از شایع ترین محل های درگیر، میتواند موجب آلودگی نوزاد شده و عوارض خظرناکی ایجاد نماید. هدف اصلی این تحقیق بررسی سرواپیدمیولوژی ویروس هرپس سیمپلکس-2(Herpes Simplex-2/HSV-2 Virus) در زنان مراجعه کننده به مرکز ژنتیک بیمارستان شهید بهشتی همدان در سال های 1384 تا 1388 بوده است.
روش کار
در این مطالعه گذشته نگر، از مجموع 5700 مراجعه کننده به مرکز ژنتیک بیمارستان شهید بهشتی همدان طی سال های 88-84، اطلاعات 921 نفر که نتیجه آزمایش HSV-2 مربوط به آنها در پروند ه ها موجود بود، مورد بررسی قرار گرفت. داده های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های کای دو و مدل های رگرسیون لجستیک یک و چند متغیره تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها
نتایج این مطالعه شیوع HSV-2 در زنان مراجعه کننده به مرکز ژنتیک بیمارستان شهید بهشتی شهر همدان را 5/3 درصد نشان داد. از نظر آماری روند تغییرات موارد مثبت آنتی بادی HSV معنا دار بود (P=0.001). همچنین ارتباط معناداری بین وضعیت تاهل و موارد مثبت آنتی بادی HSV وجود داشت (P=0.001).
نتیجه گیری
به نظر میرسد شیوع عفونت HSV-2 در طی سالهای اخیر روند رو به کاهشی داشته است. همچنین شیوع HSV-2 با نتایج دیگر نقاط کشور همخوانی داشت که این امر می تواند نشان از آگاهی مردم از روش های سرایت و راه های پیشگیری و درمان این بیماری باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1450453 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!