نقد و بررسی نوسازی بافت فرسوده با تاکید بر تعریف پروژه های محرک نوسازی نمونه موردی: نوسازی محله هاشمی شمال شرق واقع در منطقه 10 تهران (قسمت دوم)

چکیده:
هدف از این جستار نقد و بررسی نوسازی بافت فرسوده شهری با تاکید بر تعریف پروژه های محرک نوسازی در بافت فرسوده می باشد. در واقع سئوال اصلی پژوهش، بررسی نحوه عملکرد پروژه های محرک نوسازی و نقش آنها در نوسازی بافت می باشد. در این راستا ضمن بررسی نمونه موردی محله هاشمی شمال شرق که در قالب گام دوم پروژه های طرح منظر شهری توسط مهندسان مشاور طرح و فناوری بنا طی سال های 1386 الی 1389 مورد مطالعه و طراحی قرار گرفته است، به تحلیل و بررسی مزایا، معایب، پیش فرض ها و شرایط استفاده از پروژه های محرک نوسازی در نوسازی بافت فرسوده پرداخته می شود. ضمنا ارائه نمونه موردی به گونه ای انجام پذیرفته است که بیانگر روش سیستماتیک برخورد با پروژه بوده و چگونگی رسیدن به ایده نهائی طرح نوسازی محله در قالب سازمان فضائی پیشنهادی را از دل مطالعات انجام گرفته نمایان می سازد. علاوه بر این، در عرض ارائه پروژه نیز مبانی نظری مورد استفاده در شکل گیری طرح مورد استناد و ارجاع قرار گرفته اند. منابع مورد استفاده در این پژوهش، منابع کتابخانه ای منجمله اسناد و مدارک و گزارش های مربوط به پروژه موردی می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
63
لینک کوتاه:
magiran.com/p1455141 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!