ارائه یک فیلتر باند وسیع مایکروویو کوچک با استفاده از حلقه مستطیلی بازگذاری شده با بازوی زمین شده و حلقه های رزونانسی شکاف دار

پیام:
چکیده:
در این مقاله، یک فیلتر جدید باند وسیع کوچک با لبه های تیز با استفاده از حلقه مستطیلی بارگذاری شده با بازوی زمین شده به صورت نوسانساز چندحالته و حلقه های رزونانسی شکافدار ارائه میشود. روش طراحی بدین صورت است که با قرار دادن یک حلقه مایکرواستریپ مستطیل شکل میان دو خط فاصله دار تزویج موازی دوتایی چهار صفر انتقال تولید می شود که یک فیلتر باند وسیع فشرده به ما خواهد داد. به منظور کنترل صفرهای انتقال در باند عبور و تنظیم یکی از صفرهای انتقال، نزدیک باند عبور پایینی از یک بازوی زمینشده که در روی حلقه مایکرواستریپ تعبیه شده است، استفاده می کنیم. در ادامه به منظور تیز شدن لبه بالایی، از حلقه های رزونانسی شکافدار استفاده می شود که یک قطب در نزدیکی لبه بالایی فیلتر اضافه میگردد که منجر به تیز شدن آن خواهد شد. این فیلتر دارای پهنای باندی است که محدوده GHz 2/8 تا GHz 10 را پوشش میدهد، به عبارت دیگر دارای پهنای باند کسری % 112/5 میباشد. سایز فیلتر پیشنهادی نسبت به اغلب فیلترهای باند وسیع موجود به مراتب کوچکتر می باشد. نتایج اندازه گیری فیلتر نیز سازگاری خوبی با نتایج شبیه سازی شده دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1467402 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!