مدیریت اطمینان در شبکه حسگر بی سیم مبتنی بر زنجیره مارکف

پیام:
چکیده:
علیرغم کاربردهای بسیار زیاد شبکه های حسگر بی سیم، به علت محدودیت منابعی مانند انرژی و حافظه در حسگرها، این نوع شبکه در برابر حملات مخرب بسیار ضعیف و آسیب پذیر هستند. لذا به عنوان یک مکمل موثر برای روش های امنیتی سنتی، مدیریت اطمینان نقشی کلیدی را در کشف رفتارهای مشکوک در شبکه های حسگر بی سیم دارد. مسئله اصلی این است که چگونه می توانیم به نسبت ایده آلی از تشخیص گره های اشکال دار در این محیط های پیچیده دست یابیم؟
در این مقاله از مدل زنجیره مارکف برای محاسبه مقدار اطمینان کوتاه مدت گره ها استفاده شده و یک سیستم مدیریت اطمینان با انگیزه کاهش تاثیرات محیط های پیچیده برای محاسبه وضعیت گره ها پیشنهاد شده است. همچنین یک مدل محاسباتی جدید با فاکتورهای موثر مناسب جهت محاسبه میزان اطمینان بلند مدت پیشنهاد شده که در آن میزان تاثیر تغییر پارامترهای محیطی در محاسبات کاهش یافته است.
نتایج شبیه سازی نشان می دهد که الگوریتم پیشنهادی «مدیریت اطمینان مبتنی بر زنجیره مارکف» می تواند به طور موثرتری رفتارهای مشکوک گره ها را در شبکه های حسگر بی سیم کشف نموده و به طور با معنایی نرخ مناسب تری از تحویل بسته ها را در مقایسه با همتایان خود فراهم نماید و در نهایت امنیت مناسب تری را در شبکه حسگر بی سیم تامین نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 57
لینک کوتاه:
magiran.com/p1495345 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!