مطالعه و بررسی رضایتمندی دانشجویان دانشگاه پیام نور از ارائه خدمات دانشجویی در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان گیلان

چکیده:
دانشگاه ها اصلی ترین و مهمترین مرکز تولید علم و دانش در کشورهای مختلف به شمار می روند و به واسطه رسالتی که بر دوش دارند تلاش می کنند تا با تربیت و آموزش نیروی انسانی، آنان را برای ورود به بازار کار و خدمت به جامعه آماده سازند. به همین دلیل، دانشگاه سازمانی غنی است که توامان به فعالیت آموزشی و پژوهشی می پردازد و در کنار آن دانشگاهیان به عنوان قشر اندیشمند جامعه بر چگونگی تصمیم گیری در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... اثر می گذارند.با توجه به رشد کمی و کیفی دانشگاه های پیام نور استان و به تبع آن تغییرات در کیفیت آموزش و پژوهش، مدیران را مجبور به ارزیابی در شیوه های مدیریتی در نحوه بهره برداری از منابع کرده است. امور مربوط به اداره دانشجویان به عنوان حیاتی ترین بخش آموزش عالی محسوب می گردد در صورتی که این بخش رسالت ها و مسئولیت های خویش را به شکلی مطلوب و موثر اجرا نماید کل دانشگاه و به تبع آن دانشجویان از این امر بهره خواهند برد و این امر جز با اجرای یک شیوه ارزیابی دقیق و علمی جهت شناخت نقاط قوت و ضعف دانشگاه ها و اجرای تغییرات لازم و متناسب بر مبنای یافته های ارزیابی محقق نخواهد شد. بنابراین ضرورت وجود نظام ارزشیابی در موسسات آموزشی (دانشگاه ها) بر کسی پوشیده نیست زیرا رشد و تکامل یک نظام آموزشی مستلزم اطلاع از کارآمدی آن نظام و برنامه ریزی برای بهبود اقدامات در جهت تحقق یافتن اهداف آموزشی می باشد. لاجرم سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان به عنوان مهمترین رکن دانشگاه امری اجتناب ناپذیر می باشد.تحقیق حاضر تلاش می کند میزان رضایتمندی دانشجویان را از عملکرد دانشگاه های پیام نور سراسر استان، بررسی کند و هدف نهایی آن، این است که با بررسی این مورد بتواند نکات و عوامل مهمی که می توانند در رابطه با عملکرد سازمانی دانشگاه تاثیر مثبتی داشته باشند، شناسایی نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
40
لینک کوتاه:
magiran.com/p1500666 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!