عوامل موثر بر وفاداری تصمیم گیرندگان خرید و بازیکنان به نام تجاری پوشاک ورزشی درلیگ برتر فوتبال

چکیده:
امروزه وفاداری مشتریانبه نام تجاری کلید موفقیت تجارت محسوب می شود. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل موثر بر وفاداری کارگزاران باشگاه ها و بازیکنان در خرید محصولات ورزشی به نام تجاری پوشاک ورزشیاست. روش تحقیق این پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری را کارگزاران خرید پوشاک ورزشی (مدیرعامل و قائم مقام باشگاه، سرپرست، سرمربی و مربیان تیم90=N) و بازیکنان شرکت کننده در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران (463=N) تشکیل دادند. نمونه پژوهش60 نفر از کارگزاران خرید در باشگاه ها و 263 نفر از بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بودند. ابزار جمع-آوری داده ها پرسش نامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیاها (2008) با پایایی 82/0= α بود. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه با استفاده از نظر استادان بازاریابی ورزشی بررسی و تایید شد. تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق بااستفاده از آزمون کلموگروف اسمیرنف، آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر، آزمون تعقیبی بونفرونی و آزمون تی مستقل انجام شد. یافته های تحقیق نشان داد که عوامل کیفیت پوشاک ورزشی، مدل و نام تجاری از سایر عوامل در وفاداری به نام تجاری پوشاک ورزشی موثرتر بوده (P<0/05) و عوامل کیفیت خدمات و قیمت بین دیدگاه گروه تصمیم گیرندگان خرید و بازیکنان در باشگاه های لیگ برتر فوتبال تفاوت معنی داری وجود ندارد (P<0/05).
بنابراین پیشنهاد می شود مدیران و برنامه ریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی برای افزایش وفاداری به نام تجاری به عوامل کیفیت خوب و مدل مطلوب پوشاک ورزشی توجه کنند و با استفاده از استراتژی های توسعه و ترویج، کیفیت خدمات و قیمت گذاری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. از به این وسیله می توانند زمینه افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلند مدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1513378 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!