شناسایی میکروارگانیسم های غالب بیوفیلتر چکنده در تصفیه هوای آلوده به فرمالدوئید و اتانول

چکیده:
مقدمه
شناسایی باکتری های تجزیه کننده مواد سمی، گام مهمی در روند تکامل سیستم های تصفیه هوا می شود. باکتری های موثر در تصفیه و حذف آلاینده ها متناسب با نوع آلاینده و نوع سیستم و شرایط محیطی حاکم بر آن متفاوت است. با شناسایی این باکتری ها می توان شرایط بهینه برای عملکرد سیستم را تعیین و به حداکثر راندمان دست پیدا کرد و با استفاده از روش های بیوتکنولوژی نسبت به تقویت آنها برای تصفیه آلاینده ها مورد محسوب نظر اقدام نمود. هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی میکروارگانیسم های غالب در دو بیوفیلتر چکنده می باشد که در یکی از فرمالدوئید و در دیگری از اتانول به عنوان تنها منبع کربن استفاده گردید.
روش بررسی
در این مطالعه دو پایلوت بیوفیلتر چکنده در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شده است. پس از تلقیح میکروارگانیسم ها و طی یک دوره سه ماهه سازگار سازی، این بیوفیلترها مورد مطالعه طولانی مدت قرار گرفتند. پس از پایان آزمایشات با نمونه گیری از بیوفیلم ها و انجام مطالعات میکروبیولوژی باکتری های غالب در بیوفیلتر شناسایی و گزارش شدند.
یافته ها
در این مطالعه محققین موفق به یافتن میکروارگانیسم های سالمونلا بونگوری، پنومونیا سوبسپسیس، پنومونیا کلبسیلا و... . در بخشهای مختلف بیوفیلترها شدند.
نتیجه گیری
راهبری راکتورهای بیولوژیکی مختلف در شرایط گوناگون می تواند منجر به تغییر وسعی در گونه های میکروبی موجود در آنها شود. شناسایی میکروارگانیسم های فعال در هر راکتور می تواند منجر به یافتن شرایط بهینه و یا خطرات ناشی از انتقال میکروارگانیسم های موجود در راکتور به بدن انسان شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
163 تا 170
لینک کوتاه:
magiran.com/p1520534 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!