تدابیر عمومی اینترپل در قبال جرائم فراملی

نویسنده:
چکیده:
زمینه و هدف
بدون شک در عصر حاضر که جامعه جهانی مواجه با پیشرفت های سریع و وسیع در ابعاد مختلف است و این تحولات از حصار زمان و مکان فراتر رفته و به سمت تشکیل دهکده جهانی در حال پیشرفت است، پدیده های جنایی نیز از لحاظ شکل و محتوی متحول و دارای آثار و ابعاد مختلف فراملی و بین المللی گردیده اند، به نحوی که به منظور مبارزه و پیشگیری از آن ها بایستی ضمن به کارگیری امکانات مدرن، نظام همکاری های ملی، متحول و به سمت همکاری های فراملی و بین المللی پیش برود. تشکیل و توسعه سازمان های بین المللی در راستای نیل به این منظور یکی از برنام ه های جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد بوده است که می توان نمون ه هایی از آن را در تشکیل سازمان پلیس بین الملل جنایی مشاهده نمود.
روش
پژوهش حاضر از نظر نوع، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی می باشد و جمع آوری اطلاعات از طریق بررسی اسنادی و فیش برداری بوده است.
یافته ها
اینترپل که تشکیل آن، به عنوان نمود عینی اراده جامعه جهانی در مبارزه با جرائم فراملی محسوب می شود، نقش مهمی در مبارزه با جرائمی که دارای ابعاد فراملی اند، ایفا می کند. تدابیر این سازمان شامل تدابیر عمومی و اختصاصی در قبال انواع جرائم است.
نتیجه گیری
تدابیر و اقدامات عام اینترپل که در قبال جرائم فراملی، اعم از سازمان یافته و غیر سازمان یافته مشترک است، در پرتو همکاری های بین المللی و استفاده دول از ظرفیت های اینترپل، توسعه یافته و کمک فراوانی در کنترل و مقابله با جرائم فراملی در معنای عام آن دارد. واژگان کلیدی: تدابیر عمومی، اینترپل، جرائم فراملی، همکاری بین المللی
زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 164
لینک کوتاه:
magiran.com/p1524671 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!