تاثیر تابش نور فرابنفش بر زیست فعالی پوشش های هیبریدی نانوساختار پلی سیلوکسان-تیتانیوم دی اکسید- شیشه زیستی به روش سل- ژل

چکیده:
این تحقیق توسعه پوشش های حاوی ذرات شیشه زیست فعال (45S5) و نانو ذرات TiO2 در سل اسیدی هیبریدی از 3- متااکریلوکسی پروپیل تری متوکسی سیلان (TMSM) و تترا اتوکسی سیلیکات (TEOS) را که بر روی صفحات شیشه ایی به روش لایه نشانی چرخشی اعمال شده است به منظور اصلاح فعالیت آپاتیت سازی پوشش توصیف می کند. چسبندگی فیلم های تهیه شده بوسیله روش برش متقاطع بررسی شد. نتایج نشان داد که حضور ذرات 45S5 و TiO2 در ماتریس هیبریدی به مقدار کم چسبندگی پوشش را کاهش می دهد. میکروساختار و زیست فعالی در محیط آزمایشگاهی فیلم های کامپوزیتی و اثر مقدار ذرات 45S5 و TiO2 و تابش نور فرابنفش (UV) بر زیست فعالی در محیط مصنوعی توسط تکنیک میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و طیف سنجی توزیع انرژی پرتو ایکس (EDS) مورد بررسی قرار گرفت. زیست فعالی در محیط مصنوعی فیلم های تهیه شده نشان می دهد که هسته های هیدروکسی آپاتیت تشکیل و بر روی سطح فیلم های کامپوزیتی پوشش داده شده روی صفحات شیشه ایی رشد می کند. اگرچه تابش نور UV منجر به افزایش تشکیل تجمعات هیدروکسی آپاتیت بر روی پوشش هیبریدی می شود ولی اثر آن قابل توجه نیست. این امر احتمالا بخاطر سرکوب خواص فتوکاتالیستی TiO2 در اثر پوشیده شدن با سل هیبریدی می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
129 تا 137
لینک کوتاه:
magiran.com/p1525244 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!