تاثیر سمی ترکیب آلیسین و متیل سولفونیل متان بر روی بقای رده ی سلولی سرطان سینه(MCF7)

چکیده:
زمینه و هدف
سرطان سینه یکی از سرطان های شایع زنان محسوب می شود. بیشتر سلول های سرطان سینه گیرنده ی استروژنER-α را بیان می کنند و به دارو های شیمی درمانی ضد استروژن از جمله تاموکسیفن پاسخ می دهند، اما برخی از سلول های سرطان سینه به شیمی درمانی مقاومت دارویی نشان می دهند. مطالعات اولیه نشان می دهد که آلیسین از مشتقات ارگانوسولفوره می باشد و در القای آپوپتوز و مرگ سلولی در رده های مختلف سلول های سرطانی موثر می باشد. متیل سولفونیل متان ترکیب غیرسمی برای بدن انسان است که تاثیر سمی آن بر روی چندین رده ی سرطانی بررسی شده است. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر آلیسین و متیل سولفونیل متان و یا ترکیب آن ها بر روی تکثیر رده ی سلولی سرطان سینه (MCF7) است.
روش بررسی
در این مطالعه رده ی سلولی سرطان سینه در محیط RPMI-1640 کشت داده شد، سلول های CD44± با روش مکس جدا شد و تحت تاثیر رقت های مختلف آلیسین و ترکیب آن با متیل سولفونیل متان قرار گرفت و مرگ سلولی با روش هایMTT، ارزیابی کلونی و رنگ آمیزی آکریدین اورنج/ اتیدیوم بروماید بررسی شد.
یافته ها
یافته ها نشان داد که آلیسین به تنهایی تاثیر سمی بر روی مرگ سلولی سرطان سینه دارد و ترکیب درمانی آلیسین با متیل سولفونیل متان باعث افزایش سمیت و تعداد سلول های آپوپتوز شده نسبت به بقیه ی گروه ها شد (5 0/0P<). در ارزیابی کلونوژنیک تعداد کلونی کمتری در ترکیب آلیسین با متیل سولفونیل متان در گروه سلولی -44CD نسبت به گروه +44CD مشاهده شد که نشان دهنده ی حساسیت بیشتر سلول های CD44- نسبت به سلول های بنیادی CD44+ بود.
نتیجه گیری
در این مطالعه ما نشان دادیم که آلیسین و متیل سولفونیل متان اثرات ضد سرطانی دارد و ترکیب غلظت پایین آلیسین و متیل سولفونیل تاثیر بهتری در سرکوب سرطان سینه دارد. بنابراین آلیسین و متیل سولفونیل به عنوان ترکیبات طبیعی هستند و می توانند جهت اهداف درمانی پزشکی مورد استفاده قرار گیرند.
زبان:
فارسی
صفحات:
18 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1535258 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!