نگرش دانشجویان پزشکی و پرستاری نسبت به ارتباط والدین با دانشگاه

چکیده:
زمینه و هدف
عدم وجود یک ارتباط سازنده و مناسب بین مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی و والدین دانشجویان می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای دانشجویان و دانشگاه ها شود. در این مطالعه، نگرش ها و چالش های ارتباط والدین با دانشگاه های علوم پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و پرستاری بررسی گردید.
روش بررسی
این مطالعه به صورت توصیفی - مقطعی بر روی دانشجویان پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1393 انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته شامل 18 سوال در زمینه نگرش و چالش های دانشجویان در مورد ارتباط والدین با دانشگاه های علوم پزشکی بود. داده ها با استفاده از آزمون های تی تست و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.
•در مجموع، 102 دانشجو به پرسشنامه ها پاسخ دادند (85%)، که نگرش کلی دانشجویان نسبت به ارتباط والدین با دانشگاه نسبتا مثبت بود و رابطه معنی داری بین نمره نگرش دانشجویان، جنس، نوع رشته تحصیلی و وضعیت تاهل وجود نداشت. 30% دانشجویان، بیشترین نقش را در این ارتباط مربوط به مرکز مشاوره دانشگاه ذکر کردند.
•نتایج این مطالعه نشان داد نگرش دانشجویان نسبت به ارتباط والدین آنها با دانشگاه مثبت است، لذا ایجاد مراکز ارتباطی در ارتقای سطح کیفی آموزش دانشجویان و زمینه های همکاری والدین آنها با دانشگاه می تواند موثر باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
88 تا 92
لینک کوتاه:
magiran.com/p1537224 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!