اثر کفی سیلیکونی بر توزیع فشار کف پایی افراد دارای خارپاشنه

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
سندرم خارپاشنه از جمله بیماری های متداول پاشنه پا در افراد میان سال بوده که با درد در ناحیه پاشنه همراه است. از روش های کاهش درد در این سندرم تجویز کفی است. این مطالعه به منظور تعیین اثر کفی سیلیکونی بر توزیع فشار کف پایی افراد دارای خارپاشنه انجام شد.
روش بررسی
در این مطالعه شبه تجربی 15 فرد مبتلا به خارپاشنه با روش نمونه گیری غیرتصادفی انتخاب شدند. از کفی سیلیکونی تمام طول فشار کف پایی به همراه ساپورت قوس طولی و پدمتاتارس که در نواحی پاشنه و سر انگشتان از سیلیکونی با چگالی متفاوت ساخته شده بود؛ استفاده گردید. با استفاده از دستگاه پدار در پنج منطقه آناتومیکی کف پا فشارهای کف پایی در حالت با کفی و بدون کفی، پس از طی یک مسیر 9 متری اندازه گیری شد.
یافته ها
کفی سیلیکونی موجب کاهش آماری معنی دار 7.5% فشار در ناحیه قدامی-داخلی پا در مقایسه با کفش بدون کفی گردید (P<0.05). همچنین استفاده از کفی سبب کاهش غیرمعنی دار 19.49% فشار در پاشنه شد. کفی سیلیکونی سبب افزایش معنی دار سه متغیر نیرو، سطح در تماس و انتگرال فشار - زمان در ناحیه میانی - داخلی پا (P<0.05) و کاهش معنی دار متغیر انتگرال فشار - زمان در ناحیه قدامی - داخلی پا گردید (P<0.05).
نتیجه گیری
کفی سیلیکونی موجب کاهش فشار در نواحی قدامی-داخلی و کاهش میانگین و انحراف معیار میانگین حداکثر فشار در مناطق پنج گانه کف پا می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
77 تا 83
لینک کوتاه:
magiran.com/p1545538 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!