بررسی سلامت سازمانی و رابطه ی آن با سبک مدیریت فرماند هان مطالعه مورد ی: ف.ا.کرد ستان

چکیده:
زمینه و هد ف: بی ترد ید کامیابی هر سازمانی به شایستگی و توانایی های مد یران آن سازمان بستگی د ارد و رابطه ی سبک مدیریت آن ها با سلامت سازمانی به عنوان یکی از موضوعات سازمانی عصر حاضر در آمده و کلید موفقیت هر سازمانی است. پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر سلامت سازمانی بر سبک مدیریت فرماند هان فرماند هی انتظامی استان کرد ستان انجام گرفته است که نتیجه ی آن د ستیابی به گزاره های پژوهش بود .
روش
این پژوهش از لحاظ نوع، کاربردی و از حیث روش، توصیفی از نوع پیمایشی همبستگی است. در این پژوهش710 نفر ازکارکنان فرماند هی انتظامی کرد ستان مورد مطالعه قرار گرفته اند که به دو بخش: الف) جامعه ی کارکنان که برای تعیین حجم نمونه از جد ول مورگان استفاده شد که تعد اد نمونه ی انتخابی290 نفربود و پس از توزیع پرسش نامه تعد اد 284 پرسش نامه ی کامل بازگرد اند ه شد ؛ ب) جامعه ی مد یران: شامل کلیه ی مد یران عملیاتی، میانی و عالی در فرماند هی انتظامی کرد ستان که تعد اد شان 88 نفر بود و به د لیل تعد اد کم آنان، نمونه گیری به روش تمام شماری - همه ی 88 نفر- انجام پذیرفت.
یافته
یافته های حاصل از تحلیل داده ها نشان می دهد که سلامت سازمانی فرماند هی انتظامی کرد ستان در وضعیت مطلوبی با میانگین 62/3 قرار د ارد و در این زمینه سطح اد اری با میانگین 82، 3، سطح نهاد ی با میانگین 58/3 و سطح فنی با میانگین 47/3 در رتبه ی اول تا سوم قرار د ارند .
نتیجه گیری
با توجه به تغییرات اجتماعی در زمینه ی مدیریت می توان گفت که سبک مدیریت متناسب با جامعه ی کارکنان کنونی مشارکتی و مشاوره ای است و میان سلامت سازمانی و سبک مدیریت فرماند هان و مد یران رابطه ی معناد ار آماری وجود ند ارد ؛ ولی نظرات افراد با محل خد مت متفاوت در زمینه ی سلامت سازمانی و نیز سبک مدیریت، دارای اختلاف نظر معناد اری است. همچنین بر اساس یافته های پژوهش مشخص شد که نظرات مد یرانی که دارای سبک های مدیریت چهارگانه بوده اند ، دارای اختلاف معناد ار آماری نیستند .
زبان:
فارسی
صفحات:
648 تا 670
لینک کوتاه:
magiran.com/p1567917 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!