تدوین قوانین انگیزشی مطالعات مهندسی ارزش در شرکت ها و سازمان های دولتی (مطالعه موردی: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور)

چکیده:
علیرغم اینکه مهندسی ارزش به عنوان تکنیکی که دارای بیش از 50 سال سابقه در جهان بوده و در عمل امتحان خود را پس داده است و بارها در قوانین و اسناد بالادستی کشور به عنوان روشی موثر برای بهبود طرح ها و پروژه های عمرانی مطرح شده است، در کشور ما هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است. این مسئله علل زیادی از جمله عدم خوش بینی مدیران به نتیجه کار، دید غلط نسبت به این تکنیک و عدم وجود فرهنگ و انگیزه کافی در بین ارکان پروژه دارد.
این تحقیق سعی بر آن دارد تا ضمن بررسی لزوم ایجاد انگیزه در میان عوامل مهندسی ارزش، به تدوین قوانین انگیزشی مهندسی ارزش در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان یکی از شرکت های بزرگ کشور با پروژه های عمرانی بزرگ و پرشمار بپردازد و بتواند این شرکت و سایر شرکت های دولتی را از مزایای این تکنیک بهبود، بیش از پیش بهره مند سازد. تحقیق حاضر با استفاده از نظرات خبرگان مهندسی ارزش که با شرایط شرکت ساخت نیز آشنایی کافی داشته اند از طریق مصاحبه و تکمیل پرسشنامه انجام شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
79 تا 85
لینک کوتاه:
magiran.com/p1573228 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!