استثناء و قاعده

مترجم:
سید علاء الدین سادات رسول
چکیده:
به کاربردن اصطلاح حمل و نقل چندوجهی در کشورتایلند مواردی است که حمل کالا با حداقل دو وسیله حمل ونقل و تنها تحت یک قرارداد صورت گیرد.
کشور تایلند هیچ قانون ویژه ای که بر روی حمل و نقل چندوجهی متمرکز شده باشد، ندارد و در مورد حمل کالابحث قرارداد حمل و نقل چندوجهی را در قوانین تایلنددر کدهای تجاری تایلند (CCC) و یا حمل و نقل کالاتوسط دریا یا (COGSA) می توان ملاحظه کرد. اگر کالاهادر حین سفر دریایی آسیب ببیند دادگاه تایلند ممکن است مقررات COGSA را اعمال کند و در مورد دیگر، اگرکالاها در حین حمل و نقل زمینی یا در آسمان یا درمحوطه فرودگاه آسیب ببینند، می تواند مقررات عمومی CCCتایلند را لحاظ نماید. از آن جایی که در تایلند هیچ قانونی رسمی و جداگانه مختص حمل کالا از طریق زمین یا هوا وجود ندارد; CCCممکن است در این موارددخالت کند. چون تایلند جزو قرارداد "Warsaw"نیست، بنابراین عضو هیچ یک از پیمان های مربوط به حمل کالانیز نمی باشد.
به هر صورت جزو برنامه های آینده تایلند است که قانون حمل و نقل چندوجهی را تصویب کند که شامل حمل و نقل چندوجهی داخلی و خارجی می شود. این کشور در حال مشخص کردن محدوده توافق های حمل و نقل چندوجهی و طرح قانون مورد قبول برای کشورهای عضو ASEANمی باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
78
لینک کوتاه:
magiran.com/p159217 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!