بررسی میزان رویت پذیری بین المللی مقاله های مجله پزشکی ارومیه در اسکلپوس در مقایسه با مجلات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی شمال غرب کشور به منظور ارایه راهکار های ارتقای رویت پذیری آن

پیام:
چکیده:
پژوهش حاضر به روش علم سنجی، میزان رویت پذیری بین المللی مجله پزشکی ارومیه را در فاصله سال های 2016-2001 بررسی نموده است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش شامل 6 عنوان مجله پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی شمال غرب کشور است.
داده های این بررسی با بهره گیری از جستجوی پیشرفته از نمایه نامه اسکاپوس استخراج و پس از انتقال با صفحه گسترده اکسل با روش داده کاوی حاصل شده است. نتایج پژوهش نشان داد میزان رویت پذیری مقاله های چاپ شده در مجله پزشکی ارومیه در مقایسه با سایر مجلات تحت بررسی از وضعیت مناسب تری برخوردار است. هرچه از سال 2006 به سال های جاری نزدیک تر می شویم تقریبا میزان رویت پذیری همه مجلات افزایش می یابد و روند رشد موارد رویت مجله علوم پزشکی کردستان که رتبه نخست را داراست و مجله پزشکی ارومیه از رشد مستمری برخوردار هستند. در این راستا مجله پزشکی کردستان با 342 بار رویت 29 درصد رویت ها را از مجموع 1307 رویت به خود اختصاص داده است . این مجله تنها مجله از میان شش مجله تحت بررسی است که در نمایه نامه اسکاپوس نمایه می گردد. مجله پزشکی ارومیه با کسب 22 درصد از کل رویت ها و 17 درصد از رویت ها توسط مجلات خارجی در رتبه دوم قرار دارد. به منظور ارتقای نرخ رویت پذیری پیشنهادات کاربردی ارائه شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
811
لینک کوتاه:
magiran.com/p1623642 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!