نتایج بینایی کارگذاری لنز آرتیزان در بیماران با جراحی کاتاراکت همراه با عارضه

چکیده:
هدف
ارزیابی تاثیر و بی خطری لنز آرتیزان اولیه در جراحی عارضه دار شده کاتاراکت.
روش پژوهش: در این مطالعه گذشته نگر، 49 چشم که جراحی کاتاراکت آن ها دچار عارضه شده بود و تحت کارگذاری لنز آرتیزان به صورت اولیه قرار گرفته بودند، بررسی شدند. پرسشنامه ای شامل اطلاعات جمعیت شناسی و عوارض قبل و پس از عمل برای تمامی بیماران تکمیل شد و بیماران از لحاظ نتایج بینایی و بروز عوارض مورد بررسی قرار گرفتند. دید بدون اصلاح (UCVA) و دید اصلاح شده (BCVA) و معادل کروی (SE) قبل و پس از کارگذاری IOL به یکدیگر مقایسه شدند.
یافته ها
میانگین سن شرکت کنندگان در مطالعه، 8/12±68 سال بود. تعداد 37 بیمار (5/75 درصد) مرد و متوسط دوره پی گیری پس از جراحی، 8/14±7/30 ماه بود. تمامی بیماران حداقل 6 ماه دوره پی گیری داشتند و اطلاعات آخرین معاینه، تحلیل شد. متوسط UCVA از 64/0±40/1 لوگمار به 48/0±82/0 لوگمار پس از جراحی بهبود یافت (001/0P<). BCVA متوسط به طور معنی داری از 40/0±58/0 لوگمار در ابتدا به 41/0±44/0 لوگمار در معاینه پی گیری نهایی بعد از جراحی بهبود یافت (008/0P=). تغییر در معادل کروی معنی دار نبود و از 55/1±13/0- لوگمار در زمان قبل از جراحی به 88/1±6/0- لوگمار تغییر کرد (724/0P=). . در همه چشم ها، IOL در موقعیت مطلوب قرار داشت. عوارض پس از عمل شامل رسوبات گذرا بر روی لنز در 5 بیمار و افزایش فشار داخل چشمی در یک مورد بود.
نتیجه گیری
کارگذاری لنز آرتیزان به صورت اولیه در جراحی عارضه دار شده کاتاراکت، یک روش ایمن و موثر است. با توجه به نتایج مطلوب بینایی و میزان پایین عوارض، این نوع از IOL ها به عنوان جایگزین مناسب برای اصلاح آفاکی در جراحی عارضه دار شده کاتاراکت که حمایت کپسولی مناسب ندارند، محسوب می شوند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
335
لینک کوتاه:
magiran.com/p1625191 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!