تصمیم گیری جهت انتخاب سیستم برنامه ریزی منابع انسانی(ERP) مناسب بکمک مدل فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) و کارت امتیاز متوازن(BSC)

چکیده:
امروزه استفاده از سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها به یک ضرورت تبدیل شده است . سیستم برنامه ریزی منابع سازمان یکی از کاربردهای مهم فناوری اطلاعات در سازمان ها خصوصا صنعت بانکداری کشور ما می باشد . با توجه به تعدد ارائه دهندگان بسته نرم افزاری ERP در داخل و خارج، انتخاب مناسب یکی از آنها که بتواند نیازها و تمامی جنبه های سازمان ما را تحت پوشش خود قرار دهد، از اهمیت بسزایی برخوردار است . با توجه به نوآوری ابزاربکار رفته در این تحقیق جهت حل مسئله از سویی نیاز به ساختن یک شبکه کامل از تمامی عوامل موثر در امر تصمیم گیری و از سوی دیگر نیازمند ابزار مناسب جهت شناسایی این عوامل درون شبکه می باشیم. بر اساس یافته ها و نوآوری موجود در این پژوهش در امر ساخت شبکه تصمیم از فرایند تحلیل شبکه ای و جهت شناسایی عوامل موثر از چهار منظر کارت امتیازی متوازن استفاده شده است. نتیجه این تحقیق به کمک پرسشنامه هایی و با بهره گیری از نظر 45نفرخبرگان در سیستم بانکداری و 25نفر کارشناسان پیاده ساز این بسته نرم افزاری در شرکت های داخلی، استفاده شده است. برای حل نهایی مدل ارائه شده و اعتبار سنجی نتایج تحقیق به ترتیب از نرم افزار Super Decision و SPSS بکار گرفته شده است. درنتیجه بسته نرم افزاری ERP شرکت SAP با نمره 0.375 و وزن 0.126 نسبت به دو محصول Mysis و داده پردازان دوران به عنوان مناسبترین بسته برای بانک پیشنهاد گردید.
زبان:
فارسی
صفحات:
111 تا 128
لینک کوتاه:
magiran.com/p1658234 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!