بررسی وضعیت آموزش پزشکی پاسخ گو در ایران

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
امروزه با ایجاد تغییرو تحول در اهداف و فرایندهای اجرایی و مدیریتی، مراکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی جایگاه و اهمیت خاصی یافته اند اقداماتی چون آموزش پاسخگو نمونه ای از تحولات توسعه آموزش پزشکی در ایران می باشند که در تمام حیطه های عملیاتی خود اولویت مشکلات بهداشتی کشور را در نظر میگیرد. این مطالعه مروری با هدف، بررسی وضعیت آموزش پزشکی پاسخگو در ایران انجام شده است.
مواد و روش ها
این مطالعه به روش مروری و استفاده از به روز و مرتبطترین کتب، مقالات، موتورهای جستجوی پابمد و گوگل اسکولار صورت گرفته است که با بررسی چهار واژه کلیدی، آموزش، پزشکی، پاسخگو و جامعه به تحلیل وضعیت آموزش پزشکی پاسخگو، در ایران پرداخته شده است.
یافته ها
آموزش پزشکی پاسخ گو،ب رنامها جرایی آموزشیا ست که درب طن جامعه انجام م یگیرد.محوریت فعالیتهای آموزش، پژوهش و خدمت رسانی را بر اساس اصول اخلاقی و الویتهای جامعه تحت پوشش خود قرار می دهد. در این برنامه دانشجویان با روش های مختلف مواجه با مشکلات در جامعه آشنا می شوند و آگاهی و مهارت در مورد آینده حرفه ای کسب می نمایند. همچنین،بیانگر کوریکولومی است که بر پایه پاسخگویی به نیازهای سامت جامعه و آماده کردن دانشجویان، جهت ارائه خدمات به جامعه می باشد.
بحث و
نتیجه گیری
به نظر می رسد، آموزش پزشکی درجهت پاس خگوییب هن یازهای واقعی جامعه مسیر دشواری طی نموده است و ایجاد تحول در آموزش پزشکی پاسخگو و توفیق در این راه در گرو تعیین دقیق اولوی تها و تخصیص منطقی منابع موجود است. لذا لازم است آموزش پزشکی در این خصوص بار دیگر به صورتی وسیع و عمیق مورد توجه قرار گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
50 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1691888 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!