ارزیابی ریسک ایمنی در صنعت خودروسازی با استفاده از روش تلفیقی William Fine و DEMATEL - ANP

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
ارزیابی ریسک یکی از مهمترین مسایل در ایمن سازی محیط های صنعتی است. صنعت خودرو سازی یکی از ناایمن ترین صنایع می باشد که سالانه حوادث زیادی را دارد. یکی از مهمترین مشکلاتی که در فرایند ارزیابی ریسک وجود دارد قضاوت شخصی ارزیاب ها در ارزیابی پارامترهای موثر بر ریسک است. هدف این مطالعه تعیین ریسک ایمنی با استفاده از روش ویلیام فاین و ANP-DEMATEL بود.
روش بررسی
در این مطالعه واحد های مختلف شرکت یکی از بزرگترین شرکت های خودرو سازی توسط روش ویلیام فاین مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس با استفاده از روش ANP-DEMATEL میزان وزن اهمیت هر کدام از پارامتر های ریسک تعیین گردید. سپس نتایج بدست آمده با روش ویلیام فاین تلفیق شد. در مرحله آخر با الگوی بدست آمده همان صنعت دوباره مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته ها
نتایج نشان داد که با استفاده از روش ویلیام فاین بالاترین اولویت ریسک مربوط به دو واحد وان آهن شویی (312)و اسکلت فلزی (300)می باشد. نتایج ارزیابی ریسک با استفاده از روش تلفیقی ویلیام فاین و ANP-DEMATE بالاترین رتبه ریسک مربوط به دو واحد وان آهن شویی (11/94) و اسکلت فلزی(49/90) می باشد.
نتیجه گیری
نتایج نشان داد که در صنایع خودرو سازی تلفیق روش ارزیابی ریسک ویلیام فاین و ANP-DEMAشNP-DEMTELارزیابی ریسک ویلیام فاین و یی ()م فاین tructure ()e highest priority risk was همان صنعت مورد ارزیابی قرار گرفت.TEL یک الگوی موثر در ارزیابی سطح واقعی ریسک ایمنی باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p1699909 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!