بررسی عملکرد فیکساتور هیبریدی نرم افزاری "!Ortho-SUV بر روی بدشکلی سه جهته استخوان فمور

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
فیکساتورهای هیبریدی قابلیت حرکت در صفحات آناتومیکی به صورت یک جا را داشته و زمان اصلاح دفورمیتی های پیچیده را کاهش می دهند. هدف از انجام این مطالعه بررسی چگونگی عملکرد فیکساتور هیبریدی و تاثیر آن بر روی کاهش زمان درمان است.
روش بررسی
استخوان فمور در این مطالعه پژوهشی دارای دفورمیتی در سه صفحه ساژیتال، فرونتال و ترانسورس بود. پس از نصب فیکساتور Ortho-SUV Frame (OSF) در بیمارستان طالقانی عملیات نرم افزاری در بهمن ماه سال 1394 در دانشگاه اصفهان مورد انجام قرار گرفت.
یافته ها
با توجه به نوع بدشکلی اصلاح باید در سه جهت اعمال شود. از لحاظ اندازه گذاری در رابطه با این استخوان، mm 33 جابه جایی در صفحه فرونتال، mm 12 جابه جایی عمودی و mm 48 جابه جایی در صفحه ساژیتال وجود دارد. اگر تمامی این بدشکلی ها با اکسترنال فیکساتور الیزاروف اصلاح شود نیاز به اعمال تغییرات یک میلی متر در هر روز می باشد. از این رو برای این اصلاح این بیمار نیاز به 93 روز اعمال تغییرات و سه مرحله تغییر شکل اتصالات حلقه ها می باشد این در حالی است که با استفاده از اکسترنال فیکساتور هیبریدی این جابه جایی ها در نیمی از این زمان قابل انجام بوده و تمامی تغییرات در سیستم نصب شده ی اولیه قابل انجام است.
نتیجه گیری
با توجه به اینکه کاهش زمان درمان یکی از اصلی ترین اهداف می باشد، سیستم های اکسترنال فیکساتور هیبریدی می توانند گزینه های مناسبی در زمان وجود بدشکلی های پیچیده بوده و جایگزین بسیاری از فیکساتورهای معمولی شوند. افزون بر این استفاده از نرم افزارهای به روز شده باعث افزایش دقت جابه جایی ها خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
120 تا 125
لینک کوتاه:
magiran.com/p1707514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!