تغییرپذیری الگوی حرکتی مفصل مچ پا حین راه رفتن در افراد دارای بی ثباتی عملکردی مچ پا: مقاله مروری

چکیده:
مقدمه و اهداف مستند است که یکی از مهمترین یافته ها در افراد دارای بی ثباتی عملکردی مچ پا، تغییر کینماتیک مفصل مچ پا قبل از برخورد پاشنه در راه رفتن است، بنابراین پذیرفتنی است که تغییر در کینماتیک مفصلی را یکی از دلایل احتمالی بازگشت مجدد اسپرین مچ پا در نظر گرفت. اگرچه مکانیک پا و مچ پا نقش مهمی در رخداد این آسیب ایفا می کند، اما به طور کامل قادر به بروز دادن مکانیزم های نهفته در بی ثباتی عملکردی مچ پا نمی باشد. به همین علت امروزه محققین پیشنهاد کرده اند تغییرات نامناسب در کنترل عصبی-عضلانی در بروز بی ثباتی عملکردی مچ پا نقش مهم تری ایفا می کنند. هدف مقاله حاضر، مروری بر مطالعات موجود بر تغییرپذیری الگوی حرکتی مفصل مچ پا و استراتژی های کنترل عصبی- عضلانی در افراد دارای بی ثباتی عملکردی مچ پا است.
مواد و روش ها جستجوی مقالات در پایگاه های اطلاعاتی معتبر نظیرProQuest، Pub Med، Science Direct با جستجوی کلمات، بی ثباتی عملکردی مچ پا، تغییرپذیری، راه رفتن و کنترل عصبی-عضلانی، در بازه زمانی 1960 میلادی تا 2016 میلادی انجام و بررسی نهایی بر روی 65 مقاله با ارتباط مستقیم انجام شد.
نتیجه گیری نتایج ارائه شده در مطالعاتی که تاکنون در خصوص شناسایی مکانیزم های نهفته در بی ثباتی عملکردی مچ پا انجام شده بیانگر تفاوت نگاه دینامیک غیرخطی و خطی است، مطالعات انجام شده بیانگر این واقعیت هستند که بررسی کینماتیکی این پدیده به دلیل پیچیدگی پدیده ی کنترل عصبی-عضلانی و نقش ترکیبی مکانیزم های باز در رخداد بی ثباتی عملکردی مچ پا به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد. بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا استراتژ ی های کنترل عصبی- عضلانی در افراد با بی ثباتی مچ پا را مورد بررسی قرار دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
234 تا 245
لینک کوتاه:
magiran.com/p1735471 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!