سرمایه اجتماعی، رفتارهای انحرافی خفیف و کج روی فرهنگی ملایم (بررسی تجربی انحراف خفیف در بین دانش آموزان دختر نوجوان شهر (آمل)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
برای تبیین پدیده رفتارهای انحرافی خفیف عوامل زیادی از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود دارند. در عین حال تبیین این رفتارها را می توان در رابطه با سایر مفاهیم جامعه شناختی در رابطه گذاشت مانند : رفتارهای انحرافی و ارزش و هنجارهای اجتماعی، رفتارهای انحرافی و سبک زندگی ، رفتارهای انحرافی و سرمایه اجتماعی، رفتارهای انحرافی خفیف و شبکه روابط. در این پژوهش که در صدد است علل رفتارهای انحرافی خفیف را متغیر وابسته » در « متغیر های مستقل » شناسایی نموده و سهم عوامل (OLS) با استفاده از روش شناسی رگرسیون را، تبیین کند . به شیوه پیمایش توصیفی و تحلیلی با کمک تئوری های تبیین کننده رفتارهای انحرافی خفیف « مقیدساختن، مرتبط ساختن و متصل ساختن، ابتد ایک مدل تحلیلی استخراج » وکج روی فرهنگی ملایم و سرمایه اجتماعی نموده سپس بر اساس این چاچوب تحلیلی و با آلفای قابل قبول ( 83 .)، فرضیه هایی را تعیین و در پی آزمون آنها بر می آید. براساس روش بکار رفته جهت آنالیز اطلاعات جمع آوری شده، یافته ها حاکی از این است که معادله رگرسیونی Adjusted R در جهت تعلیل روابط متغیرها،با منطق رگرسیون با مقدار ضریب تعیین تعدیل شده 54 درصدی 1 در سطح آلفای یک درصد مدل رگرسیونی به کمک متغیر های مستقل نقش تبیین کننده در رفتارهای F 54 .= و مقدار انحرافی خفیف را دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1828749 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!