یک روش جدید در پایش (کنترل) کیفیت برای بررسی فرمول بندی آمیزه رویه تایر رادیال سواری با به کارگیری سرعت انتشار موج فراآوایی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از روش‏ هایی که برای پایش کیفیت در خطوط تولید استفاده می شود انطباق طراز (الگویی) می‏ باشد. در این پژوهش، از طراز (الگوی) انتشار موج فراآوایی در آمیزه های که جزء روش های غیر-مخرب محسوب می شود، استفاده شد. آزمایش ‏های غیر-مخرب علاوه بر شناسایی عیوب، در پژوهش های بسیاری برای مطالعه ویژگی های مختلف مواد از قبیل خواص مکانیکی و ساختاری، مورد استفاده قرار گرفته اند. مزیت اصلی آزمایش های غیر-مخرب، شناسایی عیوب و بررسی خواص مواد بدون ایجاد تغییر در قطعه مورد آزمایش ، می باشد. در پژوهش حاضر، از این روش برای بررسی فرمول بندی آمیزه رویه تایر رادیال سواری استفاده گردید. به منظور بررسی فرمو ل بندی آمیزه رویه تایر رادیال سواری ابتدا 14 نمونه با فرمول بندی های متفاوت تهیه گردید و برای هرکدام از نمونه ها سرعت انتشار امواج طولی صدا اندازه گیری گردید. به منظور اعتبار سنجی نمونه دیگری با فرمول بندی جدید ساخته شد و سرعت انتشار موج طولی در آن اندازه گیری گردید. نتایج بدست آمده از نمونه اعتبار سنجی نشان دادند که روش ارائه شده می تواند با دقت سرعت انتشار موج طولی در آمیزه رویه تایر رادیال سواری را پیش بینی نماید، لذا، از این روش می توان در بخش کنترل کیفیت خطوط تولید، برای بررسی اعتبارسنجی فرمول بندی آمیزه رویه تایر رادیال سواری در خط تولید استفاده نمود.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p1846831 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!