نوآوری سبز در صنعت غیر سبز

مترجم:
علی فرقانی
چکیده:

امروز شرکت‌های بزرگ دنیا تلاش دارند که مسئولیت اجتماعی را نیز در نوآوری‌های خود منظور کنند که این نوع نوآوری را «نوآوری سبز» می‌نامند. پیاده‌سازی نوآوری سبز برای شرکت‌های غیرسبز و صنایع غیرسبز یک چالش بزرگ است، زیرا این شرکت‌ها اغلب فاقد منابع و شایستگی‌های لازم برای نوآوری سبز هستند و باید آن را به دست آورند.
این مقاله یک چارچوب نظری ارایه می‌کند که نوآوری‌های سبز را بسته به میزان تاثیرشان بر شایستگی‌های شرکت طبقه‌بندی و تحلیل می‌کند که چگونه می‌توان نوآوری‌های سبز را پیاده‌سازی کرد. این مقاله به شرکت‌هایی که در صنایع غیرسبز کار می‌کنند، پیشنهاد می‌کند که شراکت‌های تکنولوژیک برقرار کنند تا ضعف قابلیت‌ها و دانش بازار خود را از طریق این مشارکت‌ها جبران کنند.
امروز شرکت‌ها به سه دلیل توجه ویژه‌ای به موضوعات زیست‌محیطی روی می‌آورند: 1. الزامات قانونی ملی و بین‌المللی، 2. فشار افکار عمومی مشتریان و 3. فرصت‌هایی که این توجه برای شرکت‌ها به همراه دارد. مطالعات نشان می‌دهد که رویکرد سبز نه‌تنها هزینه‌زا نبوده، بلکه منجر به افزایش درآمد برخی شرکت‌های بزرگ نیز شده است.
یکی از راه‌هایی که شرکت‌ها در سبز شدن پیش می‌گیرند، پرداختن به نوآوری‌هایی است که می‌توانند تاثیرات زیست‌محیطی مثبتی داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهد که نوآوری سبز چه در فرایند و چه در محصول، با مزیت‌ رقابتی شرکت‌ها همبستگی مثبت دارد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
magiran.com/p1891849 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!