اقدامات موثرپلیس پیشگیری بر کاهش سرقت خودرو(مطالعه موردی سرکلانتری هشتم فاتب)درسال93

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
سرقت از با سابقه ترین جرایم بشری است که درجامعه های مختلف به شیوه های گوناگون دیده می شود این پدیده درطول زمان دستخوش دگرگونی ها وتغییرات زیادی شده اما تنها چیزی که ازبدو پیدایی وشکل گیری آن تا کنون ثابت مانده زشتی ومذموم بودن ماهیت آن است. سرقت خودرو یکی از شایع ترین سرقت های موجود در عصر حاضر می باشد ، که پلیس پیشگیری در این خصوص باید روش ها وشگردهای سارقین را شناسایی و تدابیر و روش هایی نوین اتخاذ نماید که جرم سرقت خودرو در جامعه کاهش یافته و افراد جامعه احساس امنیت کنند . دراین پژوهش سعی شده است که تاثیر اقدامات پلیس پیشگیری بر کاهش سرقت خودرو در جامعه مورد بررسی قرار گیرد. روش شناسی: در این پژوهش جمع آوری اطلاعات با روش بررسی اسناد در کتابخانه ای ومیدانی صورت پذیرفته است و ابزار گرد آوری اطلاعات با توجه به ترکیبی بودن روش جمع آوری اطلاعات ابزار و در این تحقیق عبارتند مصاحبه- پرسش نامه – مطالعه کتب،اسناد وفیش برداری ومقالات اینترنتی می باشد.این تحقیق ماهیتا کاربردی و روش آن توصیفی وتحلیلی است که تشریح وتبیین دلایل چگونه بودن وچرائی وضعیت مساله وابعاد آن را مورد بررسی قرار می دهد.
یافته ها
کلیه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفتند و همچنین کلیه شاخص های مربوط به سئوالات پرسش نامه با آزمون فریدمن مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت تا براساس آن اولویت بندی آن برای محقق مشخص شود.از آنجا که برای سطوح پاسخ وبه ترتیب وخیلی زیاد=5،زیاد4=،متوسط=3 ، کم=2، خیلی کم=1 ارزش گذاری شده است از مجموع ارزش و وزن داده شده براساس انحراف معیار استاندارد میانگین وامتیازات5اولویت حاصل از آزمون مشخص شد. 1- استفاده از نیروهای مجرب وآموزش دیده با انگیزه در گشتی ها مهم ترین اولویت کاری قرار گرفت 2- تجهیز،آموزش،بالا بردن سطح مهارت وایجاد انگیزه بین پرسنل کلانتری در اولویت دوم قرار گرفت. 3- میزان تجربه،مهارت وآشنایی با حوزه استحفاظی ونحوه مدیریت روسای کلانتری اولویت سوم را دریافت نمود. 4- استفاده از منابع ومخبرین در جهت شناسایی سارقین سابقه دار و شگردهای جدید آنان در اولویت چهارم را کسب نموده اند. 5- شناسایی وکنترل مالخران وسائط نقلیه اولویت پنجم را دریافت نموده است. ومولفه تعامل با اداره برق به منظور تامین روشنایی معابر وایست بازررسی مقطعی وسیار در سطح شهر می باشد نیز آخرین اولویت را دریافت نموده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 35
لینک کوتاه:
magiran.com/p1947131 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!