ارزیابی تاثیر یک نوع ارتز جدید زانو بر فعالیت الکترومایوگرافی عضلات فلکسور و اکستانسور زانو در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو در هنگام راه رفتن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و اهداف
امروزه استئوآرتریت یکی از شایع ترین علل ناتوانی در افراد مسن می باشد. بیماران مبتلا به استئوآرتریت سمت داخلی زانو اغلب بی ثباتی زانو، احساس چین خوردگی و خالی شدن زانو هنگام راه رفتن را تجربه می کنند که منجر به افزایش فعالیت عضلات می شود. هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثر ارتز جدید زانو بر فعالیت عضلات اندام تحتانی، در حین راه رفتن در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو می باشد.
مواد و روش ها
تعداد 10 نفر از بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو با میانگین سنی (6/5±1/56 سال) در مطالعه حاضر شرکت کردند. شرکت کنندگان 7 مرتبه با ارتز و 7 مرتبه بدون ارتز با سرعت دلخواه راه رفتند. فعالیت عضلات اندام تحتانی با استفاده از دستگاه الکترومایوگرافی سطحی ثبت گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری تی-زوجی با سطح معناداری 05/0 استفاده شد.
یافته ها
میانگین و انحراف استانداردشدت درد (05/0=(P و فعالیت عضلات در وضعیت راه رفتن با ارتز نسبت به وضعیت بدون ارتز به صورت معناداری کاهش یافت. اگرچه مدت زمان اجرای تست حرکت عملکردی (88/0=(P و سرعت راه رفتن (34/0=(P با ارتز و بدون ارتز تفاوت معناداری نشان ندادند.
نتیجه گیری
به نظر می رسد که ارتز جدید زانو در نتیجه ایجاد ثبات مکانیکی در زانو، شدت درد و میزان فعالیت عضلات را در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو کاهش می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
22 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1966090 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!